کاهش نرخ سود بانکی لازمه رقابت با کشورهای دیگر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) سعید باستانی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه در حوزه تولید استراتژی کلان وجود ندارد،  افزود: نبود متولی واحد و فقدان استراتژی کلان در حوزه تولید کشور  به وضوح به چشم می خورد.  
 
وی افزود: تامین منابع مالی از سوی بانک ها عامل دیگر بی رونقی و سکون در بخش تولید کشور است زیرا بنگاه های تولیدی با سودی که در حال حاضر از سوی  بانک ها به تسهیلات آنها تعلق می گیرد توانایی تولید را ندارند.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کشور در حال حاضر واردات محور است و باعث شده تا نگاه صادرات محور به تولید وجود نداشته باشد برهمین اساس برای رقابت با تولید کنندگان در کشورهای دیگر باید سود بانکی و تسهیلات کاهش یابد.
 
وی گفت: در حوزه دیپلماسی خارجی هم اقدامات انجام شده ضعیف است و در حال حاضر در تولید و اقتصاد ما حلقه ی مفقوده ای به نام اعتماد و ایجاد حس مشارکت به بخش خصوصی در تولید وجود دارد. به علت نداشتن استراتژی کلان و عدم نگاه به منابع داخلی کشور سبب شده تا در حال حاضر تنها کمتر از یک درصد منابع داخلی به کار گرفته شده است.  
 
باستانی با اشاره به اینکه در حوضه کشاورزی ارزش افزوده و زنجیره ارزش فراموش شده است، گفت: در حوضه نفت و گاز هم به همین صورت است زیرا ایران یک تکنولوژی را بیش از ۲۳ بار خریداری کرده تا بکار بگیرد.  
 
 سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به منظور تسهیل در اجرای سازوکارهای در نظر گرفته شده برای حل معضل های بخش تولیدی کشور مقرر شده تا ۳ وزیری که بطور مستقیم با مجموعه ما در ارتباط هستند هر سه ماه یکبار برای بحث نظارت بر عملکرد و تحقق برنامه های پیش رو در مجلس حضور یابند در کمیته های مرتبط مورد ارزیابی قرار بگیرند تا اگر مشکلی وجود داشته باشد رفع شود.