پرداخت به موقع خسارت، هدف اصلی صنعت بیمه است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، همتی ضمن قدردانی از تلاش های ارزیابان خسارت گفت: بهترین زمان برای جلب رضایت بیمه گذاران و همچنین مناسب ترین زمان برای بازاریابی بیمه، هنگام رسیدگی و پرداخت خسارت است.
وی افزود: برآورد دقیق و منصفانه خسارت واقعی و پرداخت به موقع به زیان‌دیدگان، هدف اصلی فعالیت صنعت بیمه است. 
همتی برآورد خسارت از سوی شرکت های بیمه به عنوان یکی از طرفین قرارداد بیمه، را چالش برانگیز و محل مناقشه دانست و گفت: در اینجاست که نقش ارزیابان خسارت بیمه‌ای به عنوان کارشناسان مطلع و بی‌طرف در برآورد خسارت نمود پیدا میکند و ارزیاب خسارت علاوه بر برآورد خسارت واقعی، می‌تواند در جلوگیری از تقلبات بیمه‌ای نیز سهیم باشند. 
رئیس کل بیمه مرکزی تأکید کرد: با عنایت به صدور بیش از 50 میلیون بیمه نامه و بیش از 5 میلیون مورد خسارت پرداختی در سال، فضای کاملاً مناسبی برای فعالیت این قشر از فعالان صنعت بیمه فراهم می‌باشد تا به یکی از بزرگترین مطالبات مردم که دریافت خسارت واقعی و منصفانه است پاسخگو باشیم.
رئیس شورای عالی بیمه افزود: انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه و حضور در صحنه حوادث رانندگی و انجام عملیات بررسی و برآورد خسارت ضمن اینکه اعتماد مردم را به صنعت بیمه ارتقا می دهد در جای خود عاملی برای شناخت هرچه بیشتر آحاد مردم با فعالیت و کارکرد نهاد ارزیابان خسارت می باشد . به علاوه از بسیاری از اختلافات و نارضایتی مردم از بیمه جلو گیری می نماید.
دکتر همتی در پایان ضمن رونمایی از کتاب مجموعه اطلاعات تخصصی و حرفه ای اعضا انجمن ارزیابان حرفه ای خسارت صنعت بیمه از ارزیابان خسارت خواست، به صورت منصفانه و بی‎طرف و مستقل عمل کرده و برای ارتقای جایگاه صنف خود بکوشند و با رعایت اخلاق حرفه‎ای، تعامل مناسب و منطقی با ذی‎نفعان صنعت بیمه داشته باشند.
شایان ذکر است،این گردهمایی با حضور اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران عامل شرکت های بیمه و ارزیابان خسارات سراسر کشور در ساختمان بیمه مرکزی برگزار شد.