ایستانیوز: معاون مالی و اقتصادی شرکت بیمهکوثر اعلام کرد که این شرکت با اطلاعرسانی دقیق و بهموقع توانست در رتبهبندی شرکتهای پذیرفتهشده در بازار فرابورس از لحاظ شفافیت مالی بین ۷۷شرکت رتبه شانزدهم را کسب کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، فرامرز مهرجو با بیان این نکته که ارایه بهموقع و شفاف اطلاعات بسترهای اعتماد سهامداران و سرمایهگذاران را فراهم کرد، افزود: عملکرد معاونان، مدیران و کارکنان شرکت و اعتماد سرمایهگذاراناز عوامل رشد ارزش بازار بیمهکوثر از 347میلیارد تومان به 415میلیارد تومان است و اکنون با بازگشایی نماد بیمهکوثر قیمت سهام شرکت از 139تومان به 166تومان افزایش یافته است.
وی با تاکید بر این نکته که شفافیت یکی از اصول بازار سرمایه است، یادآورشد: امتیازبندی شرکتها در شفافیت مالی براساس وضعیت اطلاعرسانی شرکتها از لحاظ قابلیت اتکا و ارسال بهموقع اطلاعات صورت گرفته است.
معاون مالی و اقتصادی بیمهکوثر با بیان این نکته که میزان نوسانات و تغییرات در پیشبینیهای ارسالی و همچنین تفاوتهای میان مبالغ پیشبینیشده و عملکرد واقعی حسابرسی شده معیار قابلیت اتکا در این محاسبات است، خاطرنشانکرد: گزارش پیشبینی درآمد هر سهم و اظهارنظر حسابرس نسبتبه آن، صورتهای مالی میاندورهای حسابرسینشده و پایان دوره بههمراه اظهارنظر حسابرس، صورت وضعیت فروش و برنامه زمانبندی پرداخت سود سهامداران ازجمله شاخصهای تعیین ارسال بهموقع اطلاعات در مقاطع تعیینشده در دستورالعمل افشای اطلاعات است که با لحاظ کردن میزان تاخیر در ارسال اطلاعات، مورد محاسبه قرار میگیرد.