پیام دکتر نوربخش به مناسبت عید قربان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،متن پیام دکتر سید تقی نوربخش به شرح زیر است:
عید سعید قربان، عید عموم مسلمین جهان، عید عاشقی، عید از خود گذشتی و عید پایداری است. این عید یادآور خاطره‌ی جاودانه بندگی ابراهیم و اسماعیل (علی نبینا و علیهما الصلاه والسلام) است تا بیاموزیم که در مسیر تقرب به پروردگار، باید از هر چه دلبستگی است، دست فرو شوییم و هر آنچه را که خدای تعالی بر آن امر نموده، بر پای داریم تا در زمره صابران و بندگان الهی قرار گیریم.
عید سعید قربان؛ عید همدلی و همسویی مسلمانان جهان است که این فلسفه الهی را می توان به خوبی در مناسک حج یافت وقتی بندگان خدا از هر قوم و تباری بدون توجه به رنگ، نژاد، مقام و موقعیت خود  در صحرای عرفات گرد هم می آیند تا روح و روان خود را تزکیه کنند و از شیطان برائت بجویند.
ایثار و گذشت حضرت ابراهیم(ع)، یک نماد است براى مؤمنانى که می خواهند راه حقیقت، راه تعالى و راه عروج به مدارج عالیه را طى کنند. بدون گذشت، امکان ندارد اما باید توجه داشت نقطه اصلی و آغازین همه‌ آزمون های الهی، "قربان" است. در واقع  عبور از این آزمونها و محنتها، یک امتحان الهی است که اگر توانستیم خوب عبور کنیم، به آن منزل خواهیم رسید.
این عید بزرگ به تمامی مسلمین جهان بویژه همکاران سختکوش سازمان تامین اجتماعی که با ایثار و از خود گذشتگی در راه خدمت به بندگان خدا گام برمی دارند، گرامی باد.