بانک‌ها برای سپرده گذاری امن نیستند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمد خزاعی در همایش بانکداری اسلامی گفت: سی میلیارد منابع فاینانس در نظر گرفته شده است که در این راستا، همه بخش های اقتصادی موظف به تامین مالی هستند؛ لذا این مصوبه مجلس که به تائید شورای نگهبان رسیده باید از سوی کارگزاران اقتصادی اجرایی شود. 
معاون وزیر اقتصاد افزود: رشد اقتصادی و تشکیل سرمایه به عنوان یکی از متغیرهای مهم در آن، از اهمیت برخوردار است؛ این در حالی است که وجوه ناشی از فروش منابع طبیعی، پس اندازهای اجباری همچون مالیات، پس اندازهای اختیاری و شرکت های بیمه در این میان، از جمله منابع عرضه سرمایه به شمار می روند.
رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت: سرمایه گذاری وقتی امکان پذیر است که منابع منجر به استفاده در تولید و اشتغال باشد و این چرخه ادامه یابد، لذا تشکیل سرمایه، جهت دهی آن و محافظت از سرمایه گذار به معنای جلوگیری از کاهش ارزش آن،  مهم بوده و به کارگیری درست و افزایش بهره وری نیز از دیگر عوامل رشد سرمایه به شمار می روند. 
وی تصریح کرد: در تمام دنیا بانکها نقش موثری در تمام موارد فوق داشته و محل سپرده گذاری امن و دریافت سود نیستند، بلکه مخزنی هستند که آبهای پراکنده را جمع و آن را به کانال های مناسب و طراحی شده برای بهره برداری صحیح هدایت می کنند؛ این درحالی است که در کشورهای در حال توسعه انباشت سرمایه صورت می گیرد.