معامله بیش از ۵۲۰ هزار تن انواع محصول در بورس کالا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در آخرین هفته مرداد ماه، در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۲۰۵هزار و ۷۴۲تن انواع کالا به ارزش هزار و ۵۶۶میلیارد ریال معامله شد. در این تالار، ۱۶۵هزار تن سنگ آهن، ۳۴هزار و ۴۲۶تن فولاد، ۶هزار و ۱۷۰تن مس، ۱۴۰تن کنسانتره مولیبدن و ۶تن کنسانتره فلزات گرانبها از سوی مشتریان خریداری شد.
همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۲۵۹هزار و ۸۶۷تن انواع کالا به ارزش ۴هزار و ۲۲۷میلیارد ریال به فروش رسید.
در این تالار، ۱۰۴هزار و ۵۹۴تن قیر، ۵۵هزار و ۴۵۴تن مواد پلیمری، ۶۵هزار و ۲۰۰تن وکیوم باتوم، ۸هزار و ۵۰۰تن لوب کات، ۲۳هزار و ۵۸۷تن مواد شیمیایی، ۲۷۰تن گوگرد، هزار و ۱۲تن روغن پایه و اسلاک واکس و هزار و ۲۵۰تن عایق رطوبتی خریداری شد.
تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در آخرین هفته مرداد ماه، شاهد معامله ۴۹هزار و ۴۲۳تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ۵۵۶میلیارد ریال بود؛ در این تالار داد و ستد ۳هزار و ۹۳۸تن جو دامی، ۳۷هزار و ۶۵۹تن گندم، ۶هزار و ۶۰۰تن شکر سفید، ۶۰۰تن ذرت، ۵۵۰تن کنجاله ها و ۸۳هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی مشاهده شد.
لازم به ذکر است در هفته ای که گذشت و در بازار فرعی بورس کالای ایران، ۲هزار تن پتاس (کلرید پتاسیم)، ۸هزار قطعه جوجه یک روزه تخم گذار، ۱۰۰تن شیر خام، ۳هزار تن ضایعات فلزی و ۸۲۵تن کنسانتره فسفات داد و ستد شد.