اجرای طرح رجیستری به نفع دولت و مردم است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از میزان، امیرمیثم گیاهی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان میدهد که اجرای این طرح تاثیرچشمگیر و قابل توجهی بر قیمت گوشی‌های تلفن همراه نخواهد داشت.
 
وی اظهارداشت: این امکان نیز وجود دارد که اجرای این طرح باعث افزایش کمی در قیمت شود، اما معتقدیم اجرای رجیستری نهایتا به نفع مردم و مصرف کنندگان خواهد بود. زیرا بعد از اجرای رجیستری کلیه شرکت‌های وارد کننده اصلی و دارای مجوز، ملزم به ارائه خدمات پس از فروش استاندارد می‌باشند که مدت زمان آن حداقل 18 ماه خواهد بود.
 
این کارشناس حوزه آی تی تصریح کرد: اقدامات اخیر صورت گرفته در حوزه خدمات پس از فروش موجب شد تا شرکت‌های گارانتی دهنده کیفیت خدمات دهی خود را افزایش داده و نگاه مردم نسبت به گارانتی در این صنعت بهبود یابد.
 
به گفته وی به منظور ارائه خدمات پس از فروش مناسب به مردم و همچنین رعایت حقوق مصرف کنندگان، دستگاه‌های متولی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران و اتحادیه تجهیزات مخابراتی و ارتباطی با اجرای طرحی همسو اقدام به ساماندهی و جمع آوری کارت‌های گارانتی تقلبی و غیر مجاز در بازار نمودند.
 
گیاهی تاکید کرد: با اجرای این طرح کارت‌های گارانتی غیر معتبر از بازار IT جمع آوری وهمچنین تا کنون حدود 50شرکت رسمی برای ارائه خدمات رسمی به مشتریان در بخش‌ها و برند‌های مختلف شناسایی شدند که مشخصات این شرکت‌ها در سایت اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران قابل مشاهده است.