بیمه ای برای مبارزه با تجاوز
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،به نقل از وب سایت روزنامه گاردین،در سراسر جهان زنان زیادی وجود دارند که تجاوز به کابوس شان تبدیل شده و این در حالی است که دولتمردان و شرکت های بیمه به دنبال کاهش اثرات این حملات جنسی هستند.
 هر زنی در هر نقطه از جهان به شدت در هراس است که روزی مورد تجاوز قرار بگیرد و این مسئله به کابوس این افراد تبدیل گشته است؛‌ اما برخی از شرکت های بیمه به دنبال کاهش اثرات مخرب این حملات هستند.
برای نخستین بار یک شرکت بریتانیایی اقدام به فروش بیمه نامه ای علیه این حرکت غیرانسانی کرد و در بیمه نامه های خود گزینه را افزود مبنی بر اینکه اگر زنی در تجاوز به ویروس "اچ آی وی" مبتلا شود، می تواند برای مداوا از بیمه درمان این شرکت استفاده کند.
در این گزارش آمده است که نجات یافتگان تجاوز و خانواده ای آنان معمولا قادر نیستند که داروهای مناسب را خریداری کنند. اما در برخی از بیمه نامه های جدید هزینه خرید این داروها پرداخت می شود. بنا بر این گزارش، برای بسیاری از زنان مبتلا شده به بیماری ایدز در بریتانیا این فرآیند بیش از 500 پوند هزینه دارد.
"روگر واینلس" یکی از فعالان حقوق بشر در آفریقای جنوبی در این باره می گوید، در این منطقه از هر سه زنی که مورد تجاوز قرار می گیرد، یک زن به ویروس اچ آی وی مبتلا می شود اما با فروش این بیمه نامه می تواند مانع از زیان های جانبی این حملات جنسی شد.
اما برخی از منتقدان این نوع از بیمه بر این باورند که فروش بیمه تجاوز می تواند این حملات را افزایش دهد و برخی از آن سواستفاده خواهند کرد.
طبق این گزارش، این نوع از بیمه چند سال گذشته در هند نیز ارائه شد. شرکت بیمه دولتی در این کشور با افزودن مبلغ 15 روپیه به طور سالانه، هرنوع ناتوانی پس از تجاوز را در بیمه نامه های خود گنجاند. این نوع از بیمه در هندوستان با نام "ناتوانی تصادفی زنان" به فروش می رسد.
در این کشور برای ناتوانی کامل به هر زن هندی 25 هزار روپیه پرداخت می شود و اگر زنی بر اثر تجاوز نیمه ناتوان شود، 12 هزار و 500 روپیه غرامت می گیرد. اما یکی از سازمان های هندی که در زمینه حقوق زنان فعالیت می کند، مخالف فروش این نوع از بیمه است. به باور این سازمان، تجاوز تصادفی بسیار دشوار است و فروش بیمه به آن مشروعیت می بخشد. این سازمان تاکید می کند که دولت دهلی به جای پرداخت غرامت باید زمینه این جرائم را از بین ببرد.
اما بسیاری از فعالان بر این باورند که پرداخت غرامت به زنان مورد تجاوز قرار گرفته، می تواند اندکی از درد آنان را کاهش دهد و آنان دیگر نگرانی برای هزینه های درمانی خود ندارند. این افراد تاکید می کنند که میلیون ها زن در سراسر جهان مورد تجاوز قرار می گیرند و سپس به بیماری های جدی مبتلا می شوند و باید به این قربانیان کمک کرد.
 به نوشته صنعت بیمه،در همین حال، برخی از این سازمان های مردمی معتقدند که این کمک های مالی باید به آنان اعطا شود تا بتوانند از تمامی زنان قربانی حمایت کنند و بیماری های ناشی از این حمله را به حداقل برسانند.
همچنین در حالی که این مسئله در تمامی جهان مخالفان و موافقان بسیاری دارد، روز گذشته در ایالت "تگزاس" آمریکا قانونی به تصویب رسید که باردیگر جریان ساز شد.
طبق این قانون جدید، قربانیان تجاوز می توانند در صورت بارداری، جنین خود را سقط کنند و هزینه های این عمل توسط شرکت های بیمه پرداخت می شود. بنابراین زنان در این ایالت می توانند با پرداخت حق بیمه ای اضافی هزینه های ناشی از سقط جنین را به حداقل برسانند.
البته بر اساس این قانون، هر زن آمریکایی می تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر از مزایای این پوشش بهره مند شود و در صورت بارداری ناخواسته از بیمه خسارت بگیرد.
در این گزارش آمده است، تصویب این قانون صدای مخالفان سقط جنین را درآورده است. آنان بر این باورند که با این پوشش، زنان به راحتی می توانند مانع از به دنیا آمدن نوازد خود شوند.
اما "جان اسمیت" یکی از نمایندگان جمهوری خواه در این باره می گوید: عادلانه نیست که به دلیل مخالف عده ای شرایط سقط جنین را برای تمامی زنان دشوار کنیم چرا که برخی از آنان به دلیل حمله جنسی باردار شده اند. این قانون برای حمایت از سقط جنین تصویب نشده است و تنها به کسانی کمک می کند که مجبور به این کار هستند مانند قربانیان تجاوز.