شریعتمداری اشتباه نعمت‌زاده را تکرار نکند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،سید رضی حاجی آقامیری  اظهار کرد:‌ اساسا وزارت صنعت، معدن و تجارت از سه وزارتخانه تشکیل شده است که متاسفانه در دوره قبلی بخش تجارت آن مغفول واقع شد و توجهی به آن نشد و صدماتی هم از این بابت دید.
 
وی ادامه داد: مسئله اصلی سر مدیریت وزارتخانه است. برای اداره وزارتخانه نیاز نیست که حتما سه وزیر حضور داشته باشد و یک وزیر هم می‌تواند وزارتخانه را اداره کند. به طور کلی برای اینکه به هر سه بخش توجه شود و هیچ کدام از بخش‌ها مورد غفلت قرار نگیرد باید معاونان متخصصی برای هر یک از این سه بخش انتخاب شود که بتوانند خودشان به جای وزیر عمل کنند.  
 
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی عنوان کرد: اگر وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت به این شکل عمل کند با توجه به سابقه خوبی که در امر وزارت بازرگانی در دوره اصلاحات داشته است، می‌توانیم امیدوار باشیم که شرایط از دوره قبل بهتر باشد اما اگر اینگونه نباشد و وزارتخانه به شکل رئیس محور اداره شود و همه چیز به یک نفر ختم شود و تقسیم کار وجود نداشته باشد این احتمال وجود دارد مشکلی که در دوره قبلی به وجود آمد و بخش تجارت وزارتخانه لطمه دید این بار برای بخش صنعت یا معدن به وجود آید، چون عملکرد آقای شریعتمداری قبلا در عرصه عمل در حوزه بازرگانی مورد محک قرار گرفته است.
 
آقامیری اضافه کرد: باید دید که وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت چه ساز و کاری را برای اداره وزارتخانه در پیش خواهد گرفت، و چه تمهیداتی را در نظر می گیرند و چه کسانی را به عنوان معاون انتخاب می‌کنند. مسلما معاونینی که انتخاب می‌کنند باید تخصص لازم را در بخش مربوطه داشته باشند، چون این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. آقای شریعتمداری باید فکر کند که وزیر سه وزارتخانه است و معاونینی را انتخاب کند که تخصص آن بخشی که قرار است مدیریت کنند را داشته باشند، چرا که در غیر این صورت مشکل دوره قبلی تکرار خواهد شد.   
 
به گزارش ایسنا، در کابینه پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس محمد شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت معرفی شده است.