دو وزیر اقتصادی به پارلمان بخش‌خصوصی آمدند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی دقایقی پیش با حضور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، مورد استقبال فعالان اقتصادی قرار گرفتند.
 
بر این اساس، دو وزیر تیم اقتصادی کابینه دوازدهم قرار است از برنامه های خود برای ۴ سال آینده وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی بگویند.
 
در بخش اول از این نشست، مسعود کرباسیان، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی برنامه های خود را اعلام خواهد کرد و پس از  آن، از ساعت ۱۶ به بعد، محمد شریعتمداری، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت ارایه برنامه خواهد کرد.
 
به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین شافعی در ابتدای این نشست طی سخنانی گفت: برنامه های ارایه شده از سوی وزیر پیشنهادی اقتصاد، مایه امید فراوان است و با شناختی که از وی وجود دارد، فاصله گفتار و کردار وی در عمل و صحنه اجرا زیاد نخواهد بود.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به نایب رئیسی مسعود کرباسیان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: آنچه که به عنوان اولویت های بخش خصوصی مطرح است، اول انتظار تدوین یک برنامه جامع اقتصادی برای کشور است، خلائی که سالهای متمادی وجود داشته و تقاضای آن نیز مرتب تکرار شده است؛ اما هنوز نیز به یک استراتژی منسجم توسعه اقتصادی نرسیده ایم.  
 
وی ابراز امیدواری کرد تا با حضور کرباسیان در کسوت وزیر اقتصاد، به عنوان یک یادگار پایه گذار آینده اقتصاد کشور در دوران تصدی پرداخته شود.
 
شافعی با تاکید بر ضرورت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار افزود: گمرک ایران در صدر سازمان هایی قرار داشت که به این مقوله به خوبی پرداخته است و به نظر می رسد که با اعتقادی که به این مساله در وزیر پیشنهادی وجود دارد، ما بتوانیم در مورد مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار که در وزارت اقتصاد مستقر است، شاهد تحرکات جدیدی باشیم چراکه مبنای حرکت های آینده سرمایه گذاری در کشور نیز همین بهبود فضای کسب و کار و مقررات زدایی است.