بی تفاوتی بورس به جنگ لفظی آمریکا و کره شمالی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،با شدت گرفتن جنگ لفظی میان آمریکا و کره شمالی، بسیاری از بازارهای جهانی نوسان را تجربه کرده و سهامداران، ضرر و زیان سنگینی را انتظار می‌کشند؛ اما بورس تهران بی اعتنا به روند بورس‌های بین‌المللی، از ابتدای معاملات امروز(شنبه)، روند صعودی در پیش گرفته و در حال نزدیک شدن به کانال ۸۲ هزار واحدی است.
بر این اساس در این لحظه(۱۱ و ۱۴ دقیقه صبح) شاخص به ۸۱ هزار و ۸۰۱ واحد رسیده و روندی مثبت دارد؛ به این معنا که معاملات امروز با شاخص ۸۱ هزار و ۶۰۰ واحدی آغاز شد و اکنون به ۸۱ هزار و ۸۰۱ واحد رسیده است.
تا این لحظه ۲۷۴ میلیون سهم به ارزش ۸۴۲ هزار و ۶۰۳ میلیون ریال در قالب ۲۸ هزار و ۳۰۱ معامله، جابجا شده است. ارزش بازار سرمایه ایران هم اکنون ۳ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۹۱۹ میلیارد ریال است.
این در حالی است که بنا به اعلام خبرگزاری رویترز،  بورس آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته، بدترین عملکرد خود از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در نوامبر سال گذشته میلادی را تجربه کرده است.
تهدید آمریکا و کره شمالی برای حمله به یکدیگر موجب شده سرمایه گذاران در بازارهای جهانی در انجام معاملات بسیار محتاطانه رفتار  کرده و تحولات بازارها در قبال تحولات ژئوپولتیکی را با دقت بسیار زیادی دنبال کنند.
تحت تاثیر این تحولات،   همچنین ارزش ین ژاپن در برابر دلار به بیشترین رقم در ۲ ماه اخیر رسید؛ ضمن اینکه ارزش اوراق قرضه امریکا و آلمان هم به بالاترین سطح خود از ماه ژوئن به بعد رسیده است.
 ارزش فرانک سوئیس هم در برابر یورو  بالاترین رقم از ماه ژوئن به بعد را تجربه کرده است. در عین حال، بورس چین هم شاهد بیشترین نوسان از ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد بوده است.
به نوشته مهر، در همین حال خبرهای رسیده بیانگر آن است که بورس اروپا هم با بالاترین سطح نوسان شاخص از زمان انتخابات فرانسه به بعد را شاهد بوده است.
به گفته رویترز، میانگین شاخص بورس کشورهای جهان در هفته گذشته میلادی روند نزولی به خود گرفت که ضرر هنگفتی را برای بورس بازان به همراه آورده است.