محمدعلی نجفی شهردار شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، دیروز در پایان آخرین جلسه ارائه برنامه‌های کاندیداهای شهرداری تهران، محمد علی نجفی با کسب رای 21نفر از اعضای منتخب شورای پنجم شهردار تهران شد و سکان‌ مدیریت شهری تهران برای مدت چهارسال به دست او سپرده شد.
 
محمد علی نجفی عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جمهوری اسلامی ایران است.
 
او همچنین دبیر سابق ستاد هماهنگی اقتصادی، سرپرست سابق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و از بنیان‌گذاران حزب کارگزاران سازندگی، عضو هیئت علمی (بازنشسته) دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف[۲] و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
 
 نجفی از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ در دولت‌های دکتر باهنر، مهدوی کنی و مهندس موسوی وزیر فرهنگ و آموزش عالی و از ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۶ در دولتهای موسوی و هاشمی رفسنجانی وزیر آموزش و پرورش ایران بود. در دولت اول خاتمی از رئیس سازمان برنامه و بودجه بود. در ۱۳۸۶ به عضویت در سومین دوره شورای شهر تهران درآمد و در ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ به دنبال انتصاب به عنوان معاونت رئیس جمهور از این سمت استعفا کرد.
 
نجفی یکی از سه وزیر پیشنهادی کابینه حسن روحانی بود که با وجودی که موافقت نیمی از مجلس را جلب کرده بود، با اختلاف یک رای از مجموع ۲۸۴ رای موفق به حضور در وزارت آموزش و پرورش نشد. بعد از این انتخاب حسن روحانی طی حکمی وی را به معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور منصوب نمود.
 
 در ۱۰ بهمن ۱۳۹۲، نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی استعفا کرد و حسن روحانی وی را به عنوان مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران منصوب نمود. در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ پس از رای آوردن استیضاح رضا فرجی‌دانا از وزارت علوم، سرپرست وزارت علوم شد و نود و پنج روز در این سمت بود.
 
او مرداد ماه امسال به عنوان کاندیدای شهرداری تهران معرفی شد و امروز بعد از کسب آرای 21نفر از اعضای منتخب شورای پنجم شهردار تهران شد. شهری که بعد از 14سال مدیریت اصولگرایانه حالا با کوهی مشکلات اعم از دست رفتن 70درصد درآمد پایدار، آلودگی هوا، معضل ترافیک، بافت شدید فرسوده، بدهی‌های گسترده و فساد شدید در مدیریت شهری خود رنج می‌برد. باید منتظر ماند و دید که او بعد از سال‌ها تجربه مناصب مدیریتی، چگونه پایتخت جمهوری اسلامی را اداره می‌کند.