اونس جهانی طلا جهش زد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)به نقل از رویترز، شاخص سهام آسیا در روز چهارشنبه به دلیل بالاگرفتن تنش های سیاسی میان آمریکا و کره شمالی با روند نزولی آغاز بکار کرد.  
 
این تنش در راستای برنامه موشکی «پویونگ یانگ» شدت گرفته است و سخنگوی ارتش کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد؛  برنامه حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در اقیانوس آرام را با دقت زیادی بررسی می کنیم.  
 
در همین حال، «دونالدترامپ» در پاسخ به اظهارات مقامات کره شمالی گفت: هر گونه تهدید به آمریکا با «آتش و خشم» روبرو می شود که این موضوع منجر به برهم زدن بازارهای جهانی مالی شد.
 
براین اساس، میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در خارج از ژاپن ۷ دهم درصد روند نزولی به خود گرفت و بورس نیکی ژاپن هم ۱.۴ درصد کاهش داشت.
 
بورس «کاسپی» کره جنوبی ۹ دهم درصد تنزل پیدا کرد و وان، پول این کشور هم در مقابل دلار آمریکا با تقریبا ۷ دهم درصد کاهش روبرو شد و هر وان در برابر ۱,۱۳۶.۴ دلار معامله شد؛ این در حالی است که روند کاهشی بورس کره جنوبی و پول این کشور بیشترین رقم در بیش از یک ماه اخیر است.  
 
در بازار جهانی ارز، ارزش دلار در برابر «ین» ژاپن با ۴ دهم درصد کاهش ربرو شد و هر دلار در مقابل ۱۰۹.۸۴ «ین» معامله شد که کمترین سطح در ۲ ماه اخیر است؛ اما شاخص ارزش دلار در مقابل ۶ سبد اصلی ارز جهان تقریبا بدون تغییر در برابر ۹۳.۶۴۶ واحد رسید. همچنین هر یورو به ازای هر «ین» با ۶ دهم درصد کاهش به ۱۲۸.۹۲ ین رسید.
 
در بازار جهانی طلا هم هر اونس جهانی با ۴ دهم درصد افزایش قیمت به یکهزار و ۲۶۵ دلار و ۱۸ سنت رسید که از کمترین سطح خود در دو هفته گذشته که در بازار معاملات دیرزو رقم خورد،  فاصله گرفت.