ایستانیوز:اخیراً یکی از بانک های مطرح کشور برای فروش خدمات متنوع مالی در زیر یک سقف، برنامه های جدیدی را در دستور کار قرار داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، دنیای امروز، دنیای رقابت بنگاه های اقتصادی به منظور تسخیر بازارها و جلب مشتران آنهاست. محور عمده این رقابت ها، اتخاذ روش ها و سیاستهای جذب برای اقناع مشتریان به منظور جذب آنان است. بانک ها نیز از این امر مستثنی نیستند و با ارایه راهکارهای مختلف تلاش میکنند با سایر بانک ها و مؤسسات مالی در عرصههای پولی و مالی داخلی و بین المللی رقابت کنند.
یکی از بحث هایی که به شدت توجه بانک ها را این روزها به خود جلب کرده است، بحث سوپر مارکت مالی است.
در سوپرمارکت مالی پهنه گستردهای از محصولات مالی ـشامل خدمات بیمه، سهام، اوراق با درآمد ثابت و مدیریت ثروتـ ارائه میشود. این شکل کسب و کار یک شکل سازمانی با تعامل اقتصادی میان بانک، تأمین سرمایه، بیمه و سایر مؤسسات مالی میباشد.
برخی از مؤسسات مالی، خدمات بورس، اوراق با درآمد ثابت، بیمه و بعضاً مشاوره املاک را در کنار خدمات بانکی به مشتریان ارائه می کنند.
برای مشتریان، مدیریت کردن تمامی دارایی ها با یک موسسه می تواند تبادلات مالی و برنامه ریزی را سهل تر و کاراتر کند، زیرا دیگر نیازی به انتقال دائم پول از یک مؤسسه به مؤسسه دیگر نیست. برای مؤسسات نیز این روابط فراگیر بین حوزه های مالی مختلف از تخصصی شدن در یک جنبه مالی، سودآورتر است. موسسات مالی از این جهت انگیزه تبدیل شدن به سوپر مارکت مالی را دارند که تمام گردش مالی کسب و کار مشتریان را از آن خود کنند.
اکثر بانک ها در ایران با توجه به رویکرد Universal Banks سعی در ارائه خدمات متنوع مالی مثل صرافی، کارگزاری بورس و بیمه تحت برند بانک دارند. در حال حاضر اکثر بانک ها با تفکیک سهامداری مستقیم بانک در این بنگاه های مالی و تشکیل هلدینگ های سرمایه گذاری، به طور غیر مستقیم عرضه کننده این خدمات هستند.
فروش خدمات متنوع مالی در زیر یک سقف
اخیراً یکی از بانک های مطرح کشور برای فروش خدمات متنوع مالی در زیر یک سقف، برنامه های جدیدی را در دستور کار قرار داده است.بانک پارسیان از ابتدای سال 96 معاونت جدیدی تحت عنوان معاونت بانکداری شرکتی راه اندازی کرده که ارائه سرویس به کمپانی های بزرگ در قالب سوپرمارکت های مالی را تعریف و فاز اول آن راه اندازی شده و پیش بینی می شود که این طرح به سرعت به اتمام برسد و ارائه خدمات متنوع را در سوپرمارکت های مالی بانک پارسیان شاهد باشیم.
بانک پارسیان با توجه به شایستگیها و توانمندی های خود که عبارتند از: مهارت و دانش نیروی انسانی، آراستگی اخلاقی کارکنان، یکپارچگی در ارائه خدمات مالی، یکپارچگی در زنجیرة ارزش، اعتبار در بازار خدمات مالی، از پایلوت اولیه سوپرمارکت مالی خود رونمایی کرد و در حال تکمیل خدمات خود در این حوزه میباشد.
طرح سوپرمارکت مالی در گروه مالی پارسیان و با مشارکت بانک پارسیان، شرکت بیمه پارسیان، شرکت خدمات بیمهای امین پارسیان و شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، شرکت کارگزاری پارسیان، شرکت لیزینگ پارسیان در راستای خدمترسانی پولی- مالی با هدف خلق بیشترین ارزش برای مشتریان هدف، از طریق شناخت، تحلیل و ارائه بسته پیشنهادی ارزش در قالب سوپرمارکت مالی به این مشتریان در بازارهای سرمایه، پول و بیمه راه اندازی گردید.
به گزارش بنکر ،با ایجاد، اجرا و ارائه خدمات جامع مالی در این شعبه میتوان اذعان کرد بانک پارسیان دارای کاملترین زنجیره ارزش خدمات مالی در شبکه بانکی میباشد.
مزیت های سوپرمارکت مالی برای مشتریان بانکی:
۱. ارائه طیفی وسیع و هماهنگ از خدمات مالی با هزینه کمتر.
۲. مدیریت تمامی داراییها با یک مؤسسه می تواند تبادلات مالی و برنامهریزی را سهلتر و کاراتر کند.
۳. دیگر نیازی به انتقال دائم پول از یک مؤسسه به مؤسسه دیگر نیست.
۴. افزایش امنیت، اطمینان، راحتی دسترسی در یک مکان و سودآوری برای مشتریان.
در سوپرمارکت مالی عمدتا خدمات بیمهای (صدور انواع بیمه نامه)،خدمات کارگزاری (خرید و فروش سهام و.)، خدمات لیزینگ (تسهیلات اعتباری برای خرید و تأمین انواع کالاهای سرمایهای و مصرفی بادوام)،خدمات تجارت الکترونیک (انواع خدمات پرداخت الکترونیکی و تولید نرمافزار و.)،خدمات تأمین سرمایه (مشاوره درزمینه سرمایه گذاری و مدیریت ثروت و...) به مشتریان ارایه می گردد.