یکسانی کارمزد پرداخت های موبایلی با تراکنش های کارتی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،رستم شاه‌گشتاسبی درباره پراکندگی اپلیکیشن‌ها و بانک‌ها در ارائه خدمت ان‌اف‌سی و عدم تمرکزی که در این بخش انجام شده است، گفت: بانک مرکزی ابتدای امسال طی بخشنامه ای دو سیستم مانا و سهند را رونمایی کرد که در حال حاضر مانا راه‌اندازی شده و سیستم ان‌اف‌سی بعضی بانک ها مانند بانک ملت به مانا وصل است.
 
تمرکز در حوزه پرداخت‌های NFC با راه‌اندازی سهند
 
مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت گفت: تمام پی‌اس‌پی‌ها، اپلیکیشن‌ها و پوزها با راه‌اندازی سیستم سهند تحت پوشش مانا و سهند قرار می‌گیرند و چند بانکی و چند اپلیکیشنی از بین می‌رود.
 
وی افزود: در حال حاضر مانا با رمز دوم کار می‌کند اما استاندارد و میل مردم استفاده از رمز اول است که طی مذاکراتی که با معاونت فناوری نوین بانک مرکزی انجام شده قرار است که از اوایل پاییز امسال سهند راه‌اندازی و مانا در اختیار بانک‌ها گذاشته شود تا با رمز اول کار کند که اگر این اتفاق بیفتد تمام پی‌اس‌پی‌ها، اپلیکیشن‌ها و پوزها تحت پوشش مانا و سهند قرار می‌گیرند و چند بانکی و چند اپلیکیشنی از بین می‌رود.
 
شاه‌گشتاسبی درباره کارمزد دریافتی  برای مانا و سهند، گفت: پرداخت‌های موبایلی جانشین کارت می‌شود بنابراین کارمزد دریافتی باید کارمزد کارت باشد و بعید است که کارمزد جداگانه‌ای برای این خدمات در نظر گرفته شود.
 
وی درباره دلایل توقف پرداخت کارت به کارت در پی‌اس‌پی‌ها و فعال شدن مجدد آن نیز گفت: زمانی که پی‌اس‌پی‌ها خدمت کارت به کارت را فعال کردند دستورالعملی وجود نداشت و به همین دلیل متوقف و آیین‌نامه‌های امنیتی برای آن تدوین شد که اگر پی‌اس‌پی‌ها رعایت کنند، مشکل امنیتی نیز نخواهند داشت.
 
به گزارش ایبنا ، مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت درباره عبارت پرداخت‌سازان که در بخشنامه بانک مرکزی برای خدمت کارت به کارت ذکر شده، گفت: پرداخت‌سازان شرکت‌هایی هستند که می‌توانند از بانک‌ها سرویس بگیرند و انتقال کارت به کارت را ارائه دهند به این شرط که این کار باید دوعاملیتی انجام شود و تنها رمز دوم کافی نیست و از طرف بانک نیز باید رمز یک بار مصرف برای دارنده کارت صادر شود.