آغاز احداث نیروگاه ١٠ مگاواتی انرژی خورشیدی اردکان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه دکترسیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و جمعی از مسئولان استان یزد و شهرستان اردکان، صبح امروز کلنگ نیروگاه خورشیدی ۱۰مگاواتی در اردکان را به زمین زد.
این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۲میلیارد تومان توسط شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و فاینانس مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
این پروژه قرار است ظرف مدت هشت ماه آماده بهره برداری شود و انرژی تولید شده توسط آن در شهرستان اردکان مورد استفاده قرار گیرد.
در این پروژه در مرحله ساخت برای ۱۵۰نفر و در مرحله بهره برداری برای ۵۰نفر شغل ایجاد خواهد شد.
دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح این نیروگاه گفت: به منظور حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، ایجاد انرژی پاک و ایجاد شغل، زنجیره تولید انرژی های پاک در کشور تشکیل شد.
وی اظهار داشت: در راستای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در حال سرمایه گذاری در سطح کشور است و یکی از اولین پروژه هایی که در کشور کلنگ زنی شد، مربوط به شهرستان اردکان است.
وی بیان کرد: این اقدام با هدف تولید انرژی پاک، کمک به کاهش آلودگی هوا، ایجاد اشتغال و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.
ربیعی عنوان کرد: برای اجرای این پروژه تامین اجتماعی ۱۰میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان سرمایه گذاری کرده است و از فاینانس نیز برای تکمیل این پروژه استفاده خواهد شد.
وی یادآور شد: فاینانس با آغاز اجرای پروژه به نیروگاه ۱۰مگاواتی انرژی خورشیدی اردکان اختصاص خواهد یافت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه پروژه های این چنینی باید هرچه سریعتر آماده بهره برداری شوند، افزود: پروژه نیروگاه فتو ولتاییک اردکان ظرف مدت هشت ماه آماده بهره برداری خواهد بود و در حین ساخت برای ۱۵۰نفر و بعد از ساخت برای ۵۰نفر شغل ایجاد خواهد کرد.
دکتر سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: برای احداث این پروژه ١٠ میلیون یورو اعتبار پیش بینی شده است که ٨٠ درصد آن به صورت فاینانس و ٢٠ درصد نیز به صورت نقدی تأمین می شود.
وی با بیان اینکه نیروگاه انرژی خورشیدی اردکان توسط هلدینگ انرژی شستا احداث می شود، گفت: امیدواریم با احداث این پروژه شاهد رفع مشکلات مربوط به کمبود برق در شهرستان اردکان باشیم.
دکتر ربیعی، دکتر نوربخش و سایر همراهان در سفر خود به شهرستان اردکان با حضور در مقبره آیت الله خاتمی امام جمعه فقید یزد و اردکان و گلزار شهدای اردکان به مقام شامخ علما و شهدا ادای احترام کردند.