آغاز عرضه پتروشیمی کردستان در بورس کالا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)به نقل از بورس کالای ایران، پتروشیمی کردستان پس از گذر موفقیت آمیز از مرحله پیش راه اندازی، همزمان با دومین سفر رئیس جمهور به استان کردستان به بهره برداری رسید و با مشاوره پذیرش شرکت کارگزاری سهم آشنا، اقدامات لازم را برای عرضه محصول تولیدی اش در بورس کالای ایران انجام داد.
 
براین اساس امروز فعالان تالار نقره ای شاهد نخستین عرضه پلی اتیلن سبک فیلم۰۲E ۲۴۲۰ پتروشیمی کردستان به میزان ۴۸۰ تن (به همراه ۴۸۰ تن امکان افزایش عرضه در تالار) با قیمت پایه ۴۱هزار و ۱۶ ریال خواهند بود.
 
ظرفیت اسمی کارخانه پتروشیمی کردستان، تولید ۳۰۰ هزارتن پلی اتیلن سبک در سال است. پتروشیمی کردستان همچنین بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی در این استان به شمار می رود و یکی از خصوصیات بارز این پتروشیمی امکان ایجاد صنایع پایین دستی به منظور اشتغال و ارزش افزوده بیشتر است.
 
بر اساس این گزارش، تکنولوژی به روز خط تولید شرکت پتروشیمی کردستان و کیفیت بالای محصولات به همراه عرضه های مستمر این پتروشیمی در بازار شفاف بورس کالای ایران، نوید رشد روز افزون کاربرد محصول این مجتمع در بازار داخلی و بازارهای بین المللی را می دهد.