واگذارى ماشین‌سازى به شستا مخالف قانون است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، عبدالله پوری حسینی در واکنش به این اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنى بر حمایت مالى خریدار ماشین سازى از ستاد انتخابات دکتر روحانى گفت: به جرات مى گویم که خریدار ماشین سازی هیچ کمک مالی به ستاد آقای روحانی نکرده است.
 
پوری حسینی با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه تاکنون درخواست خرید ماشین سازی را نداده است، تصریح کرد: نمایندگان محترم تبریز خواستار واگذاری این شرکت در قالب رد دیون دولت به شستا بودند، ولى شستا برای خرید ماشین سازی حاضر نبوده و نیست که پولی بپردازد.
 
وی اضافه کرد: هر شرکت دیگری که حاضر باشد ۷۰۰ میلیارد تومان با مهلت پرداخت بهتر از خریدار فعلی این شرکت و یا مبلغی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان با همان شرایط خریدار فعلی بپردازد، همین امروز اعلام کند تا فروش ماشین سازى به آن مجموعه صورت پذیرد.
 
رییس کل سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: بر این اساس اظهارات نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شوراى اسلامى تعجب برانگیز است و امیدواریم این خبر منتسب به نماینده محترم تبریز تکذیب شود، چون این همه اعلام خلاف واقع از یک نماینده محترم مجلس بعید است.
 
وی ادامه داد: ماشین سازی بیش از شش بار در دولت یازدهم به مزایده گذاشته شده بود که خریداری نداشته و در سال ۹۴ در اجرای بند ف تبصره ۳ قانون بودجه همان سال به صندوق بازنشستگان فولاد واگذار شده و دولتی نیست و هم اکنون از طرف این صندوق به قیمتی بالاتر از قیمت پایه مزایده های برگزار شده و با شرایطی سخت تر از مزایده های گذشته به خریداران جدید در حال انتقال است.
 
پوری حسینی همچین در خصوص درخواست نمایندگان محترم تبریز در مجلس شورای اسلامی از ریاست محترم جمهوری نیز گفت: جلسه ای در مورخه ۲۲ خرداد ماه با حضور وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی و تنی چند از نمایندگان تشکیل شد و در این جلسه یاداوری شد که واگذاری سهام شرکت های دولتی به شستا مغایر با مفاد صریح قوانین مصوب مجلس است و نمایندگان حاضر نیز بر ضرورت حفظ اشتغال و امنیت شغلی کارگران شرکت تاکید کردند و این خواسته در قرارداد منعقده به صورت کاملا شفاف درج شده است.
 
گفتنی است، بنابر اعلام سازمان خصوصی سازی، این سازمان این حق را برای خود محفوظ می داند که در صورت صلاحدید نسبت به اظهارات خلاف واقع این نماینده به مراجع قانونی شکایت کند.