جذب مشتری با ایجاد مزیت نسبی نسبت به رقبا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،منطقه زنجان بعد از ظهر امروز سید محمد عباس‌زادگان در نشست خبری و افتتاح اولین دفتر نمایندگی بیمه در زنجان، اظهار کرد: این شرکت بیمه فعالیت خود را از اردیبهشت ماه سال گذشته با ۱۰شعبه در تهران و مناطق اصلی کشور آغاز کرده و توانسته همه بیمه‌های مورد نیاز را عرضه کند.
این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه امثال، از جانب رهبر انقلاب سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال نامگذاری شده این بیمه در حوزه‌های مهندسی و انرژی نقش فعالتری به خود گرفته است.
وی با اشاره به مزیت این شرکت بیمه با توجه به سایر شرکت‌های بیمه، خاطرنشان کرد: برای انتخاب شدن از جانب مشتریان باید مزیت نسبی را نسبت به همتایان خود در کشور داشته باشیم و مزیت‌های این شرکت نسبت به سایر شرکت‌های بیمه‌ای، داشتن کادر ورزیده و جوان است و لازم به ذکر است که توانایی هر سازمانی در سرویس‌دهی‌هایی است که انجام می‌دهد.
عباس‌زادگان یادآور شد: از دیگر مزیت‌های این شرکت نسبت به دیگر شرکت‌ها داشتن شبکه مکانیزه دریافت خسارت توسط مشتریان به صورت آنلاین و آن‌کال است که یک هزار نفر نیروی آموزش دیده در سه شرکت جانبی برای خسارات اتومبیل، بیمه درمان تکمیلی و شرکت دیگر برای سایر فعالیت‌ها، برای ارائه خدمات وجود دارد و در بخش بیمه درمان تکمیلی اسامی افراد در شبکه‌های متصل به شبکه بیمارستانی وجود دارد و هرگونه هزینه‌ای از قبل تایید اعتبار شده و فرد می‌تواند فرآیند درمان و بستری را انجام دهد.
این مدرس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به کنترل ایمنی و کاهش ریسک، تصریح کرد: لازم است تا شرکت‌های بیمه ضریب ایمنی عملیات مشتریان را افزایش دهند و ریسک آن را کنترل کنند تا دیگر شاهد آنچه که حادثه ساختمان پلاسکو اتفاق افتاد نباشیم چرا که با بازدید از ایمنی و فنی امکان جلوگیری از حادثه و به حداقل رساندن ریسک حادثه وجود داشت.
مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو، اظهار کرد: بر اساس وظیفه اجتماعی اولین سمینار رایگان ریسک و ایمنی برای ساختمان‌های بلندمرتبه در تهران برگزار شد و در بخش انرژی که ایمنی بالایی را می‌طلبد و کار در این بخش ریسک بالایی دارد، نیز اقدامات قابل ملاحظه‌ای انجام شده است.
وی با اشاره به عواملی که سبب بحران بیمه‌ها و بخش‌های اقتصادی می‌شود، خاطرنشان کرد: بالا بودن هزینه‌های بالاسری بدون تناسب با راندمان کاری که از دلایل پایین بودن بهره‌وری ملی نیز است و نیز نداشتن ذخایر کافی و سوء مدیریت و نداشتن مدیریت حرفه‌ای از جمله مهم‌ترین دلایلی است که موجب بحران می‌شود.
عباس‌زادگان یادآور شد: این شرکت برای ترویج ریسک و ایمنی مسابقه عکاسی ریسک و ایمنی را خواهد داشت چرا که عدم رعایت ریسک و ایمنی منابع کشوری را هدر خواهد داد و همه باید در راستای حفظ منابع کشور بر اساس رسالت اجتماعی خود در زمینه کاری خود، عمل کند.
این مسئول ادامه داد: همکاری بانک‌ها در ایجاد بیمه‌ها منع قانون بنگاه‌داری بانک‌ها نبوده و بانک‌ها می‌توانند در بخش‌های پولی و مالی از جمله لیزینگ، صرافی و عملیات بیمه مشارکت داشته باشند و بانک تجارت می‌تواند با مشارکت در این طرح سرویس‌های جدیدی را به مشتریان خود ارائه کند.
در ادامه این جلسه مدیر منطقه شمالغرب بیمه تجارت نو، اظهار کرد: حق بیمه در صنعت بیمه سال گذشته در کشور ۲۸۰هزار میلیارد ریال بود که ۷۰درصد این سهم متعلق به بیمه اتومبیل و درمان بوده که می‌توان گفت هر دو بیمه‌های اجباری هستند.
حامد قدس ادامه داد: ۴۲درصد سهم بازار برای بیمه شخص ثالث، حوادث سرنشین و ۲۲درصد نیز بیمه مکمل درمان بوده است و صنعت بیمه به دلیل فقدان اطلاع‌رسانی و عدم آشنایی مردم با آن نتوانسته است کار خاصی را انجام دهد و صنعت بیمه جزو صنایع زیان‌ده است.
وی با بیان اینکه در ایران ۳۲شرکت بیمه‌گر فعالیت می‌کند، افزود: ضریب نفوذ بیمه بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی ۲درصد بوده که سهم کمی است و این میزان در سایر کشورهای جهان در حدود ۷تا ۸درصد است و این شرکت حاضر است از طریق کارشناسان و همکاری رسانه‌ها مقالات و اطلاعات خود را به زبان ساه در اختیار مردم قرار دهد.
قدس تصریح کرد: ۲۰درصد حوادث به دلیل سهل‌انگاری اتفاق می‌افتد و با اطلاع‌رسانی در رابطه با پرونده‌های عینی خسارت‌ها به مردم و آشنایی آنان با راه‌های جلوگیری از خسارت و آشنایی با انواع بیمه و مبانی حقوقی آن میتوان از بسیاری از حوادث جلوگیری کرد و یا آن را به حداقل رساند