راهکار برون رفت بانک ها از بحران مالی
در حال حاضر بانک ها با وضعیت بحرانی مالی و نسبت های حساس مواجه هستند و جهت برون رفت از این بحران نیازمند به کارگیری ابزارهای نوین می باشند. بنابراین جهت برون رفت بانک ها از بحران مالی، نیاز به تشکیل یک صندوق تثبیت مانند صندوق تثبیت بازار سرمایه جهت ساماندهی این بحران ضروری و اجتناب ناپذیراست.این صندوق می تواند زمانی که بانک‌ها با مشکلاتی مانند عدم کفایت سرمایه روبرو هستند با تزریق سرمایه و نقدینگی راه حلی کوتاه مدت برای جلوگیری از ورشکستگی و زیان دهی بانکها باشد.همچنین می توان با خارج کردن دارایی های سمی (سررسیدگذشته، معوق و مشکوک الوصول) و دارایی ها با قدرت نقدشوندگی پایین منجر به  برون رفت بانکها از بحران و افزایش سودآوری بانکها در بلند مدت شد. از طرف دیگر این صندوق می-تواند در جهت  ادغام بانک ها متناسب با کاهش هزینه های جاری منجر به سودآوری بانکها در بلند مدت،اقدام نماید.
با توجه به اینکه از حدود 40 بانک و موسسه مجاز 34 بانک و موسسه بصورت غیردولتی اداره می شوند و اکثر آنها سهامی عام و در بازار بورس نیز فعال می باشند، صندوق تثبیت بازار سرمایه موجب دلگرمی سرمایه گذاران از بازار سرمایه نیز خواهد شد. هدف از تشکیل این صندوق خرید و فروش اوراق بهادار با هدف تثبیت بازار سرمایه و کنترل بازار به منظور حمایت از سرمایه گذاران در برابر نوسانات شدید بازار سرمایه و کاهش خطرات بوسیله منابع صندوق توسعه ملی و سازمان بورس و اوراق بهادار است.
از برنامه های این صندوق جبران و یا کاهش خسارت های وارده (مخصوصاً در سنوات اخیر) به بازار سرمایه بوده که می تواند به سازمان بورس و اوراق بهادار(به عنوان متولی) کمک شایانی در رشد بازار سرمایه کشور نماید زیرا نوسانات جزئی از ذات بازار سرمایه می باشد اما نوسانات حبابی شکل صورت گرفته نگرانی های زیادی برای سهامداران ایجاد کرده که منابع صندوق توسعه ملی در جهت کاهش نگرانی ها بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
البته در اکثر بازارهای سرمایه دنیا (نمونه کشور چین) چنین صندوق های در جهت حمایت از سرمایه گذاران وجود دارد .