پذیره نویسی موفق صندوق طلا در بورس کالا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، علیرضا ناصرپور مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با اعلام این خبر گفت: در روز شنبه 20 خرداد ماه پذیره نویسی 10 میلیارد تومانی اولین صندوق کالایی بازار سرمایه کشور به نام صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس که دارایی آن گواهی سپرده سکه طلا و اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلاست در بورس کالای ایران آغاز شد.
 
وی افزود: در اولین روز از پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس، استقبال بسیاری خوبی از پذیره نویسی آن صورت گرفت و در اولین روز 80 درصد معادل 7 میلیون و 800 هزار واحد از سوی خریداران حقیقی و حقوقی پذیره نویسی شد.
 
ناصرپور تصریح کرد: پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس نیز در روزهای آینده از ساعات ۹ الی ۱۵.۳۰ از طریق کارگزاری‌های عضو بورس کالای ایران و همچنین از طریق سیستم معاملات آنلاین نیز ادامه داشته و تا سقف 100 میلیارد تومان قابل پذیره نویسی است.
 
به گفته ی مدیر توسعه بازار مشتقه، صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس که از نوع صندوق‌های قابل معامله است، در بورس کالای ایران فعالیت خواهد کرد و بعد از پایان پذیره نویسی و اخذ مجوز از سازمان بورس راه اندازی خواهد شد.