برای کاهش خطر جنگ به نیازهای کشورهای فقیر پاسخ دهید
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،روزنامه گاردین، جیم یونگ کیم گفت: باید به بهبود شرایط زندگی مردم کشورهای در حال توسعه که از طریق گوشی های هوشمند خود از نحوه زندگی ثروتمندان مطلع شده اند، کمک فوری کرد.
 
به گزارش ایستانیوز به نقل از ایبِنا، نگرانی اصلی وی در مورد آفریقا است به طوریکه افزود، باید با کمک های مالی رسمی، میلیاردها دلاری که از سوی کشورهای غربی تولید می‌شود به تریلیون ها دلار سرمایه گذاری در بخش خصوصی تبدیل شود.
 
رییس بانک جهانی در این سخنرانی در مدرسه اقتصاد لندن اظهار داشت: آرمان گرایی می تواند موجب رشد پویا، فراگیر و پایدار شود اما عدم ایجاد فرصت برای دستیابی به این آرزوها، می تواند شکنندگی، جنگ، خشونت و در نهایت مهاجرت را در پی داشته باشد.
 
وی ادامه داد: قبلا شاهد اتفاقات نگران کننده بوده ایم که برای ۲ میلیارد نفر از مردم کشورهای تحت تأثیر جنگ و خشونت روی داده است. جنگ های خشونت آمیز بعد از یک دوره کاهش از زمان پایان جنگ سرد، از سال ۲۰۱۰ تا کنون به سرعت افزایش یافته است. حوادث تروریستی هم از سال ۲۰۱۲ تا کنون ۱۲۰ درصد بیشتر شده است.
 
به اعتقاد کیم، شادمانی فردی نه تنها به درآمد اشخاص بلکه به درآمد اطرافیان آنها نیز مرتبط است و با توجه به گسترش پوشش شبکه اینترنت، مقایسه افراد با مردم کشورهای ثروتمند افزایش یافته است.
 
وی تأکید کرد که ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار تا سال ۲۰۳۰ ضروری است.
 
رییس بانک جهانی معتقد است، کمک های مالی بیشتری باید برای سرمایه گذاری های بخش خصوصی در کشورهای در حال توسعه به ویژه برای کمک به کشورها و مردم فقیر انجام شود.
 
وی گفت: ما به دنبال نتیجه "برد - برد" هستیم. بنابراین سرمایه گذارانی که به دنبال فرصت های خوب سرمایه گذاری می کردند، باید به جای انجام پروژه های کم سودی مثل انرژی خورشیدی و زیرساخت های حمل و نقل، به سوی برآورده کردن آروزهای مردم سراسر جهان گام بردارند. باید رویکرد ما نسبت به چگونگی تأمین مالی توسعه تغییر کند.