نگرش بازاری باید در کشور ترویج می شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)ة، علی سعیدی در گفتگوی ویژه خبری سیما با بیان اینکه نگرش بازاری قبل از خصوصی سازی باید ترویج شود، گفت: زمانی که خصوصی سازی را شروع کردیم باید به فرهنگ سازی بخش خصوصی بیشتر توجه می‌کردیم.
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بازار سرمایه محلی است که در آن برای سرمایه گذاران امکان انتقال انواع اوراق بهادار که برای تامین مالی شرکت‌های مختلف به کار می‌رود به شکل ساختارمند فراهم است.
سعیدی گفت: زمانی که از اشتغال صحبت می‌کنیم آن روی سکه سرمایه گذاری است؛ البته سرمایه گذاری به معنای سرمایه گذاری بهینه که آن نیز به تامین مالی باز می گردد.
وی درباره نقش نهادهای ناظر افزود: نهادهای ناظر در تمام کشورها مراقب تصمیم گیری ها نیستند و در تصمیم گیری‌ها دخالت نمی‌کنند، مهمترین وظیفه نهادهای ناظر جلوگیری از ریسک فراگیر است ریسکی که در حقیقت اقتصاد را به یک اقتصاد بحران زده تبدیل می‌کند و بازار پول و بازار سرمایه در واقع بر روی این موضوع تمرکز می‌کنند.
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: این سازمان در تصمیم گیری‌های دولت دخالتی ندارد و بر روی دستکاری قیمت، انجام معاملات، کنترل شفافیت، جلوگیری از سرایت ریسک از یک نهاد به نهاد دیگر نظارت دارد و وظیفه اصلی آن جلوگیری از سرریسک است.
وی افزود: از زمانی که صنایع مختلف به بازار بورس ورود پیدا کرده‌اند وارد دوره جدیدی شدیم و تا مدیران با این ادبیات جدید آشنا شوند و تغییرات رخ دهد با برخی از تصمیم گیری هایی روبرو هستیم که ممکن است لزوماً با منافع سهامداران همسو نباشد. به گزارش ایبنا، سعیدی بیان داشت: واقعیت این است که در پاره ای از موارد در تصمیمات منفعت سهامداران دیده نشده و در برخی موارد دیگر نیز دیده شده است