موزه موبایل های قدیمی +عکس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،بسیاری از آن‌ها که هنوز هم کار می‌کنند، به آرامی از بازار استفاده حذف می‌شوند و دیگر کسی آن‌ها را نمی‌خواهد.
 
به گزارش ایستانیوز به نقل از مهر، اما استفان پولگاری که ۲۶ سال سن دارد و در شهر دوبسینا در اسلواکی زندگی می‌کند، نسبت به این گوش‌های قدیمی بی‌تفاوت نبوده است. او که از ۱۵ سالگی با موبایل سر و کار داشته، چندین تلفن مختلف دارد و داشتن مدل‌های مختلف او را به فکر جمع آوری آن‌ها می‌اندازد.در بیش از ۱۰ سال گذشته او در پی گوشی‌های قدیمی در هرجای دنیاست، آن‌هایی که دیگر کسی نمی‌خواهد و به دردش نمی‌خورد. البته او دو سال قبل از یک کلکسیون‌دار بیش از هزار گوشی موبایل قدیمی را به قیمتی اندک خرید و حالا بیش از سه هزار و ۵۰۰ موبایل دارد که ۱۲۳۱ مدل متفاوت را شامل می‌شود. همچنین بیش از نیمی از مجموعه او سالم هستند و هنوز هم کار می‌کنند.
 
استفان از مجموعه خودش خیلی راضی است و می‌گوید با در کنار هم گذاشتن مدل‌های مختلف یک برند می‌توان رشد تکنولوژی در این دستگاه‌ها را به خوبی دید و حتی مورد بررسی قرار داد.
 
موزه استفان در اتاق زیر شیروانی خانه‌شان بنا شده، او اتاق را قفسه بندی کرده و موبایل‌ها را مرتب در کنار هم چیده است و البته برای خودش وب‌سایتی راه‌اندازی کرده که در آن موزه‌اش را معرفی می‌کند و هرکسی هم می‌تواند از طریق این سایت برای دیدن موزه وقت بگیرند.
       کد خبر: 183528