بدترین پایان ممکن برای بهترین پرسپولیس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،نمایش ضعیف بین گل دوم و سوم الریان، آمار خوب پرسپولیس را تحت تاثیر قرار داد اما با این وجود آنها در بیشتر زمینه‌ها، تیم برتر میدان بودند. پرسپولیسی‌ها 19 به 15، شوت‌های بیشتری از الریان زدند. با وجود بازی در زمین حریف 57 به 43، مالکیت بیشتری داشتند و 114 پاس هم بیشتر از حریف دادند. پس چرا پرسپولیس نتوانست از برتری‌اش استفاده کند؟ پرسپولیس با وجود مالکیت بالا و ضربات پرتعداد، دقت پایینی داشت. از 19 شوت پرسپولیس، فقط 4 شوت به دروازه رسید و بقیه یا خارج چارچوب بود یا توسط مدافعان الریان بلاک شد.
 الریان از 15 شوتش، 7 ضربه را توانست به دروازه پرسپولیس برساند که با 3 تای آنها هم به گل رسید. در تعداد ضربات بلاک‌شده، ضربات خارج چارچوب و مجموع ضرباتی که به دروازه رسید، پرسپولیس آمار بالاتری از الریان دارد و حریف قطری، بیشترین بازدهی را از حملاتش داشته است. پرسپولیس مالک توپ و میدان و بیشتر موقعیت‌ها بود اما دقت پایین آنها، باعث شد فقط 4 بار به دروازه حریف برسند و یک گل بزنند. بر خلاف الریان که با پاس‌های کمتر، دقت پاس پایین‌تر و موقعیت‌های حداقلی، بیشترین استفاده را از حملات برد و 3 بار دروازه پرسپولیس را باز کرد. پرسپولیس در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه 3 بر یک مغلوب تیم الریان قطر شد.  هرچند نتیجه به‌دست آمده بازتاب واقعی و صحیحی از شکل بازی نیست و پرسپولیسی‌ها قطعا شایسته نتیجه بهتری در این بازی بودند. نکته مهم این بازی اینجاست که چندی دیگر، تیم‌ملی ایران در همین استادیوم جاسم بن حمد باید در مسابقات انتخابی جام‌جهانی روسیه به مصاف قطر برود.
 بررسی بازیکنان پرسپولیس و الریان نشان می‌دهد تعداد قابل‌توجهی- حدودا 35 تا 40 درصد- از بازیکنان 2 تیم که اتفاقا جزو بازیکنان کلیدی بازی هم بودند در مسابقه قطر و ایران هم به میدان خواهند رفت. الریان 4 ملی‌پوش در آخرین اردوی تیم‌ملی قطر دارد که هر 4 نفر مقابل پرسپولیس بازی کردند. عمر باری دروازه‌بان الریان در بازی ایران و قطر جانشین امینه لکومته‌ای خواهد شد که با آن اشتباه فاحش خود در دقیقه 90 بازی رفت، باعث پیروزی شاگردان کی‌روش شد. رودریگو تاباتا همه‌کاره و ستاره بازی سه‌شنبه‌شب الریان، در بازی روز 3 فروردین قطعا کلیدی‌ترین بازیکن قطر خواهد بود. البته او در بازی رفت با پیراهن شماره 9 مقابل ایران بازی کرد و به دلیل اینکه خیلی موفق نبود و همچنین برای حفظ نتیجه مساوی، در دقیقه 70 توسط سرمربی قطر تعویض شد و بیرون رفت. با این حال تاباتا این روزها بسیار آماده‌تر از قبل نشان می‌دهد. او در بازی مقابل الهلال هم زننده تک‌گل تیمش بود و فعلا با 3 گل زده و 2 پاس گل تاثیرگذارترین بازیکن الریان در لیگ قهرمانان آسیا است. دیگر بازیکن الریان که در بازی ایران و قطر در ترکیب اصلی قطر حاضر خواهد بود، سباستین سوریا است.
 او هم مقابل پرسپولیس خوب بازی کرد و با گرفتن خطای پنالتی از جلال حسینی زمینه‌ساز گل دوم الریان شد. سوریا در بازی رفت ایران و قطر هم 90 دقیقه بازی کرد و بارها خط دفاع تیم‌ملی ایران را آزار دارد. آخرین ملی‌پوش الریان احمد علا است که دیروز در دقیقه 80 وارد زمین شد و البته جزو بازیکنان اصلی تیم‌ملی قطر نیست اما پرسپولیس هم چند ملی‌پوش دارد که اگر اتفاق خاصی نیفتد در بازی ایران و قطر به میدان خواهند رفت. علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس قطعا گلر فیکس تیم کی‌روش در بازی با قطر خواهد بود. او برخلاف لیگ قهرمانان آسیا در تیم‌ملی رکورد خوبی دارد و هنوز در انتخابی جام‌جهانی گل نخورده و این امید وجود دارد که در بازی با قطر هم به این روند ادامه دهد. سیدجلال حسینی هم یقینا یکی از 2 مدافع میانی فیکس تیم‌ملی است. او در دو بازی اخیر پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا اشتباهاتی داشته اما هنوز هم ستون اصلی خط دفاعی پرسپولیس و تیم‌ملی است. وحید امیری و مهدی طارمی هم 2 بازیکن دیگری هستند که مقابل الریان بازی کردند و احتمال حضور آنها در ترکیب اصلی تیم‌ملی در بازی با قطر کم نیست. این دو، جزو بازیکنان خوب و تاثیرگذار بازی سه‌شنبه بودند و تقریبا انتظارات را برآورده کردند. تنها ملی‌پوش پرسپولیس هم که در بازی غایب بود اما در مقابل قطر بازی خواهد کرد رامین رضاییان خواهد بود.  
 
گربه‌سیاه دانمارکی
به نوشته وطن امروز،باخت پرسپولیس به الریان دومین باخت برانکو ایوانکوویچ به میشل لادروپ دانمارکی بود. لادروپ پیش از این در لیگ قهرمانان آسیای سال 2015 هم پس از اینکه در تهران با تیم لخویا به پرسپولیس حمید درخشان 3 بر صفر باخت در بازی برگشت موفق شد با همین نتیجه پرسپولیس را این بار با برانکو شکست دهد. او هم با الریان پرسپولیس را 3 بر یک برد تا برای دومین بار مقابل این سرمربی کروات به پیروزی برسد تا نشان دهد می‌‎تواند گربه سیاه برانکو باشد.
 
سقوط دفاعی پس از داربی
خط دفاع غیر قابل عبور پرسپولیس، پس از داربی روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. پرسپولیسی‌ها در 20 بازی اول لیگ برتر، با 2 دروازه‌بان مختلف مجموعا 5 گل خوردند و رکورد فوق‌العاده 25/0 گل خورده در هر بازی را داشتند. بیرانوند با وجود غیبت در هفته‌هایی طولانی صدرنشین جدول کلین شیت‌ها بود و از زمان بازگشت تا داربی، 6 بازی پیاپی دروازه‌اش را بسته نگه داشت. رکوردهای رویایی که همگی از دست رفته‌اند. پرسپولیس از داربی تا امروز، در 7 بازی آخر لیگ و لیگ قهرمانان 10 گل خورده است. دو برابر گل‌هایی که قبل از آن در 20 هفته ابتدایی لیگ خورده بود. استقلال و الریان 3 بار، الوحده 2 بار و الهلال و سپاهان یک بار به پرسپولیس گل زدند. 5 حریف از 7 حریف آخر پرسپولیس، دروازه این تیم را باز کرده‌اند و فقط نفت و استقلال خوزستان در گلزنی به خط دفاع افت کرده برانکو ناکام بودند. شاید یکی از دلایل این وضعیت، نبود حتی یک ذخیره دفاعی مطمئن در روزهای پرفشار آخر سال باشد. پرسپولیس در 3 بازی از این 7 بازی کمال کامیابی‌نیا را در اختیار نداشت، یک بازی سیدجلال محروم بود، بازی با الهلال ماهینی و بازی با الریان، انصاری مصدومان پرسپولیس بودند. 2 بازی بدون کامیابی‌نیا و 2 بازی بدون انصاری و ماهینی، با گل خوردن پرسپولیس به پایان رسید. تیمی که خط دفاع ترسناکش، در نبود حتی یکی از مهره‌های اصلی کاملا آسیب‌پذیر می‌شود.