انتقاد تولیدکنندگان از بانک مرکزی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، فراکسیون تولیدکنندگان اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای  خطاب به رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس شورای پول و اعتبار نسبت به عملکرد بانکها انتقاد کردند.
 
این فراکسیون در بیانیه‌ای، ۲۶ بندی با انتقاد از سیاست های بانک مرکزی و عملکرد بانکها به بیان پیشنهاداتی پرداختند.
 
این بیانیه که به امضای چندین هزار نفر از تولیدکنندگان، دهها تشکل و انجمن و سندیکای عضو بازرگانی ایران رسیده، انتقاداتی صریح و روشن به قراردادهای تسهیلات بانکی، نرخ سود، چگونگی اخذ وثیقه و سایر مشکلات بین تولیدکنندگان و بانکها مطرح کرده است.
 
در این رابطه ابوالفضل روغنی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه بخش تولیدی، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس و فقها از وضعیت سود بانکی ناراضی هستند و فقط بانکها از عملکرد خود راضی هستند گفت: متاسفانه کماکان بانکها در همین مسیر حرکت می‌کنند و صنعت در حال نابودی است.
 
وی با تاکید بر اینکه به طور حتم تولیدکنندگانی که از بانکها تسهیلات گرفته‌اند جدا از افرادی هستند که منابع بانک را هدر داده‌اند، افزود: برخی بدون وثیقه، تسهیلات دریافت کردند در حالی که تولیدکنندگان هرگز چنین مشکلاتی را برای بانک ها نداشتند و از چنین افرادی نیز حمایت نمی‌کنند.
 
رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه دولت یازدهم، نرخ تورم را از ۴۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش داد گفت: انتظار بود رابطه منطقی بین سود و نرخ تورم ایجاد شود.
 
همچنین امیرحسین کاوه، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به موضوع رباخواری توسط بانکها از سوی مراجع تقلید مطرح می‌شود گفت: بیش از ۹۰ درصد تامین مالی بنگاه‌ها از سوی بانک‌ها ایجاد می‌شود زیرا ما سرمایه گذار کمی در کشور داریم.
 
وی افزود: روند معیوب تسهیلات دهی بانکها، مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده و آنها با معضلات زیادی روبرو هستند.