رشد یک درصدی حق بیمه ها در آلمان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،مقامات ارشد آلمانی اعلام کردند که میزان حق بیمه های دریافتی صنعت بیمه در این کشور در سال جدید میلادی رشدی یک درصدی را تجربه خواهد کرد.
  در گزارش منتشر شده توسط نهاد مالی و پولی آلمان آمده است که در سال 2016 میلادی صنعت بیمه در این کشور تنها شاهد رشد 0.2 درصدی بود که پایین رقم در پنج سال گذشته به شمار می رفت اما اکنون انتظار می رود به دلیل پایین بودن نرخ بهره، بیمه گران رشد یک درصدی را در میزان حق بیمه های دریافتی تجربه کنند.
در این گزارش آمده است که کاهش حق بیمه ها در بخش بیمه عمر در این کشور حدود 0.5 درصد بوده است و این در حالی است که این صنعت در سال 2016 نیز افتی 2.2 درصدی را تجربه کرده است.
اما صنعت بیمه اموال و مسئولیت در این کشور شرایط خوبی را تجربه و شاهد رشدی 21 درصدی بوده که در مقایسه با رشد 2.9 درصدی در سال 2016، چشم انداز این صنعت را امیدوار کننده کرده است.
به طور کل صنعت بیمه آلمان در سال 2016 حدود 194.2 میلیارد یورو حق بیمه کسب کرده و این رقم بیشتر از سوی شرکت های بزرگ اروپایی مانند "آلیانز"،‌"مونیخ ری" و "تانکس" به دست آمده است.