خروج هلدینگ دارویی پزشکی از فهرست واگذاری‌ها
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، شرکت مادر تخصصی دارویی و تجهیزات پزشکی کشور از پیوست 2 آیین نامه اجرایی تشخیص، انطباق و طبقه بندی فعالیت‌ و بنگاه های اقتصادی با هر یک از سه گروه اقتصادی مصرح در ماده 2 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی موضوع تصویب نامه شماره 115320/ ت 43181 ک مورخ 7 شهریور ماه 1388 خارج می‌شود.
 
هیات وزیران در جلسه 17 بهمن ماه 95 به پیشنهاد شماره 108327 مورخ 14 شهریور ماه وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد مواد 2 و 3 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی مصوب 1387 این تصمیم را به تصویب رسانده و با امضای جهانگیری ابلاغ شده است.
 
به گزارش فارس با ادغام شرکت سهامی دارویی کشور در شرکت پخش فرآورده‌های پزشکی ایران شرکتی به نام مادر تخصصی دارویی و تجهیزات پزشکی کشور ایجاد شده است.
 
در ماده2 اساسنامه شرکت مادر تخصصی دارویی و تجهیزات پزشکی کشور آمده که این هلدینگ دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی است و وابسته به وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی می‌باشد. مدت شرکت نیز نامحدود و مرکز آن در تهران مستقر است.
 
بر اساس این گزارش، سرمایه شرکت مادر تخصصی دارویی و تجهیزات پزشکی کشور مبلغ 14 میلیارد و 569 میلیون و 200 هزار تومان بوده و کلیه سهام آن متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
 
در اساسنامه این شرکت آمده کلیه اموال، داراییها، مطالبات، بدهی ها و تعهدات شرکت‌های سهامی دارویی کشور و پخش فرآورده‌های پزشکی ایران متعلق به شرکت مادر تخصصی دارویی و تجهیزات پزشکی کشور خواهد بود.
 
موضوع شرکت نیز تهیه، توزیع، خرید و فروش دارو و مواد اولیه آن، شیرخشک، مواد و سموم بهداشتی و واکسن، مواد، ملزومات، وسایل و تجهیزات پزشکی و بهداشتی و درمانی بیمارستانی و دندانپزشکی و آزمایشگاهی و توان‌بخشی (با اولویت تأمین و تعدیل نرخ بازار) از طریق منابع داخلی و خارجی و همچنین ارایه خدمات و پشتیبانی دانشگاه‌ها، بیمارستانها، مراکز درمانی، آزمایشگاهی و توان‌بخشی در زمینه‌های تطبیق با استانداردها، کالیبراسیون، کنترل کیفیت، مشاوره مهندسی پزشکی و دارویی است.