بهمن برفی ایران مردم را گرفتار کرد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،بر این اساس، مدارس فارس، هرمزگان، اردبیل، لرستان، کردستان، خوزستان، مرکزی، همدان، قزوین، سمنان، تهران، مازندران، زنجان، البرز و کهگیلویه وبویراحمد دیروز دوشنبه تعطیل اعلام شد. دانشگاه‌های کهگیلویه وبویراحمد هم دراین روز تعطیل و اداره‌های استان در همدان نیز با یک ساعت ونیم تأخیر آغاز به ‌کار کردند. همچنین«فرامرز رضایی ی»، معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد هم از شکستن بیش از 50 اصله درخت در بروجرد به دلیل بارش شدید برف خبر داد.
 
قطع موقت برق برخی از استان ها
 
بر اساس این گزارش، دیروز بارش برف سنگین برق استان‌های لرستان، مرکزی و همدان را ازنیمه‌شب دوشنبه تا ساعاتی از روز قطع کرد و مردم این استان‌ها شب سردی را گذراندند. «فرهاد شبیهی»، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر در حاشیه سفر به بروجرد برای رفع مشکل برق لرستان به «ایران»، گفت: بارش برف سنگین در این 3استان بویژه شهر بروجرد در لرستان موجب نشستن برف برروی خطوط انتقال برق شده بود و این مسأله اتصال خطوط را به دنبال داشت.وی دلیل طولانی شدن زمان قطع برق این استان‌ها را بسته بودن راه‌های ارتباطی این مناطق اعلام کرد و افزود: نیروهای برق منطقه به سختی در منطقه تردد می‌کردند.
 
ادامه مشکل برق خوزستان
 
مردم برخی از شهرهای خوزستان از جمله اهواز، ماهشهر، هندیجان، بهبهان، اندیمشک، امیدیه و باغملک بازهم شاهد قطع برق از صبح دیروز به دلیل بارش شدید باران بودند. باتوجه به آبگرفتگی معابر، مدارس مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان‌ها نیز دیروز تعطیل شد. برق برخی مناطق شهر شوش و آب و برق برخی مناطق شهر اندیمشک هم قطع بود. «فرامند هاشمی زاده»، معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به قطع برق در مناطقی از اهواز و همچنین برخی شهرستان‌های خوزستان در روز گذشته، گفت: شرکت توزیع برق احتمال قطع برق را اصلاً به ما منعکس نکرده بود و این وضعیت قابل پیش‌بینی نبود.
 
البته قطع برق در اهواز سراسری نبود و برخی از مناطق برق داشتند، اما در حال پیگیری موضوع از شرکت توزیع برق هستیم. علت قطع برق ممکن است اتصالات محلی و اثر نم باران در ساعات قبل باشد. «علی شکرخدایی»، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز هم اظهارداشت: از آنجا که گرد وغبار نشسته روی شبکه توزیع برق هنوز به کلی شست و شو داده نشده، بارندگی کم موجب اخلال درعبور جریان برق و به تبع قطع برق برخی مناطق شهر اهواز از جمله کیان آباد، پاداد و نقاطی از کیانپارس شد. درعین حال پیام‌های مردمی حاکی از آن است که قطع برق دیروز در اهواز، سراسری بوده است.
 
گفتنی است، در ساعات گذشته چون چند روز پیش صدای انفجار در نقاط مختلف شهر اهواز و همچنین برخی شهرستان‌های استان نظیر ماهشهر شنیده شد که به نظر می‌رسد ناشی از انفجار ترانس‌های برق باشد. برخی خطوط تلفن همراه و اینترنت هم در برخی نقاط دچار اختلال و قطع شده بود.
 
برق همه مناطق خوزستان برقرار است
 
درهمین حال، «هوشنگ فلاحتیان» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نیز درخصوص مشکلات برق خوزستان، اظهارداشت که هم اکنون برق همه مناطق این استان برقرار است و تنها کمتر از 50 مگاوات در اهواز قطع پراکنده برق وجود دارد. فلاحتیان با اشاره به اینکه مصرف برق خوزستان بیش از 2 هزار مگاوات است، افزود: به جز مناطقی که ممکن است در حاشیه شهر باشد یا بر اثر اتصالی هائی که بارش شدید باران به وجود آورده (ممکن است هر جای کشور اتفاق بیفتد)، خاموشی عمده ای در خوزستان و اهواز نداریم.
 
لغو پروازها
 
همچنین پرواز دیروز دوشنبه تهران به یاسوج و ساری به بندرعباس و پروازهای صبح فرودگاه‌های ایلام و کرمانشاه نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی و کاهش میزان دید افقی لغو شد.
 
تداوم بارش‌های شدید در شرق، شمال شرق، جنوب شرق و جنوب کشور
 
از طرفی، سازمان هواشناسی نیز از ادامه بارش‌ها در شرق، شمال شرق، بخش‌هایی از جنوب شرق و جنوب کشور طی امروز سه‌شنبه خبر داد. به گزارش این سازمان، بارش‌ها در این روز در نیمه جنوبی فارس، نیمه غربی استان‌های هرمزگان، کرمان و خراسان رضوی شدت خواهد داشت. در شمال غرب و سواحل غربی خزر نیز ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود. فردا چهارشنبه هم بارش در برخی مناطق جنوب و شمال غرب کشور ادامه دارد و بتدریج با ورود سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب و غرب کشور، گستره بارش، جنوب غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های البرز غربی را نیز دربر خواهد گرفت. امروز سه‌شنبه خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز نیز مواج است./ ایران