جزئیات پرداخت وام ۳۰۰ میلیونی به کسبه پلاسکو
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، محمدرضا جمشیدی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما افزود : پرداخت این تسهیلات در صورت آمادگی تضامین، ۱۰روزه پرداخت می شود.
وی با اشاره به تصمیمات دیروز هیات وزیران درباره جبران خسارت و حمایت از اصناف و کارگران خسارت دیده در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو گفت: بانک‌ها دوسال به واحدهای تجاری ساختمان پلاسکو مهلت بازپرداخت تسهیلات گذشته خود را دارند و همه ‌جرایم و هزینه دیرکرد آنها بخشیده می شود.
جمشیدی اضافه کرد : ۵۰ درصد سود تسهیلات این کسبه به وسیله بانک‌ها و ۵۰ درصد باقیمانده نیز بوسیله دولت پرداخت می شود اما در بانک های خصوصی پرداخت ۵۰ درصد سود تسهیلات باید با رضایت صاحبان سهام این بانک ها باشد.
محمدرضاجمشیدی گفت: شنبه آینده مدیران کل بانک های دولتی و خصوصی جلسه ای برای بررسی این موضوع دارند.
وی افزود : بازپرداخت ‌تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی ۴۸ ماهه و به صورت یک سال دوره تنفس و ۳۶ ماه دوره بازپرداخت است.
به نوشته صدا و سیما، جمشیدی گفت: تسهیلات بانکی اصناف  پلاسکو، همچنان جزء بدهی آنان است اما سود و جرائم آنان بخشیده می شود.
دبیر کل کانون بانک ها و موسسات اعتباری افزود : سابقه بدهی معوق کسبه پلاسکو به بانک ها برای دریافت تسهیلات جدید پاک می شود و اگر این به کسبه وثیقه ملکی نداشته باشند می توانند سفته ارائه دهند به این شرط که ضامن های معتبر پشت سفته ی آنها را امضاء کنند.