پیش بینی قیمت طلا در سال ۲۰۱۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز،  موسسه اف سی استون در تازه ترین ارزیابی خود از وضعیت بازار جهانی طلا پیش بینی کرده است که قیمت طلا در سال 2017 در دامنه 350 دلاری در نوسان خواهد بود.
قیمت طلا در سال 2016 میلادی پس از سه سال افت متوالی با افزایش نسبی روبرو شد و حدود 9 درصد افزایش یافت. قیمت طلا گرچه در شش ماه نخست 2016 با افزایش چشمگیری همراه شد ولی در شش ماه دوم  به خصوص پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ، روند نزولی را آغاز کرد.
موسسه اف سی استون اعلام کرد: این احتمال وجود دارد که عملکرد قیمت طلا در سال 2017 میلادی بهتر از سال گذشته باشد. تشدید بی ثباتی اقتصادی و مالی در منطقه یورو و افزایش تقاضای غیزیکی در بازارهای آسیایی عوامل مهمی است که می تواند قیمت طلا را طی ماه های آینده افزایش دهد.
این گزارش افزود: انتخابات مهم و سرنوشت سازی در آلمان؛ ایتالیا و آلمان و هلند در پیش است. پیروزی ترامپ در آمریکا نیز نگرانی های زیادی را در خصوص نتایج انتخابات کشورهای اروپایی به وجود آورده است.
به نوشته سایت طلا ،اگر شرایط منطقه یورو بی ثبات شود، این مساله یک عامل تغییر دهنده بزرگ بازی برای بازار طلا خواهد بود و زمینه لازم برای افزایش تقاضا و قیمت جهانی این فلز زرد فراهم می شود.
به نظر می رسد ترامپ نخواهد توانست به همه اهداف و برنامه های اعلام شده اش دست یابد و این مساله نیز موجب افت ارزش دلار و شاخص سهام خواهد شد.
موسسه اف سی استون در پایان پیش بینی کرد که قیمت هر اونس نقره نیز امسال بین 14.71 تا 21 دلار در نوسان خواهد بود و میانگین قیمت نقره به 17.10 دلار خواهد رسید.