بزرگترین بیمه گر جهان نگران سال ۲۰۱۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،لویدز لندن، شرکت خدمات مالی بریتانیایی است، که به‌عنوان یک کارگزار بیمه، در زمینه ارائه خدمات بیمه، بیمه اتکایی، بیمه عمر، مبادلات اوراق قرضه و مدیریت ریسک فعالیت می کند. این شرکت در سال ۱۶۸۸ توسط "ادوارد لویدز" تاسیس شد و در حال حاضر دارای بیش از 2 هزار و 500 شعبه در سراسر جهان است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر لندن قرار دارد.
اتحادیه لویدز از یک یا چند عضو تشکیل شده است. اعضای اتحادیه به منظور پذیرش ریسک‌ های بیمه تشکیل گروه می ‌دهند. اتحادیه‌ ها اگرچه از نظر فنی مشارکت سالیانه داشته اما در عمل به صورت مستمر فعالیت می ‌کنند. کلیه اعضا در حالی ‌که ملزم به مشارکت نیستند اما حق مشارکت در اتحادیه ها برای سال آینده را دارند.
در این گزارش آمده است، این شرکت که اکنون نگران خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز است، برای مقابله با کاهش نرخ حق بیمه های خود باید طرح های تجاری اش برای سال 2017 را مورد بررسی قرار دهد و نظم موجود در کارگزاران خود را نسبت به آنچه در سال گذشته وجود داشت،‌ تعمیق دهد.
این شرکت در بیانیه اخیر خود تاکید کرده است که سال آینده میلادی برای لویدز لندن، سال بسیار مهم و دشواری است چرا که تجارت در بریتانیا دستخوش تغییرات جدی می شود که خروج از اتحادیه اروپا به تنهایی مشکلات را دوچندان می کند.
"اینگا باله" مدیر اجرایی و "جان نلسون" رئیس هیئت مدیره لویدز لندن در این بیانیه تاکید کرده اند، در حال حاضر با قاطعیت می توان گفت که سال گذشته سال سوددهی نبوده است و این بر نگرانی ما افزوده است.
طبق گزارش های منتشر شده، لویدز متشکل از دو بخش مجزا با عنوان بازار لویدز و موسسه لویدز است. بازار متشکل از انبوهی از فعالیت ‌های بازرگانی است و موسسه، سرپرستی بازار را بر عهده دارد. بازار لویدز، بستری برای انجام کلیه امور بیمه ‌گری است و موسسه لویدز مسئول نظارت و حمایت از بازار است.
این موسسه حداقل سرمایه لازم برای هر عضو را به منظور حمایت از بیمه ‌گران مشخص شده برای آن ‌ها تعیین می‌ کند، در پیشرفت عملکرد مدیریت سندیکاهای تحت عملکرد خود همکاری می‌ کند، گزارشگری‌ های مالی و حقوقی برای بازار لندن انجام می ‌دهد و شبکه جهانی مجوزها و عناوین تجاری لویدز را ارتقا می‌ دهد.
کارگزاران ثبت شده لویدز از جانب مشتریان، ریسک‌ ها را در بازار لویدز واگذار می کنند. کارگزاران از دانش حرفه‌ ای خود به منظور اخذ نرخ و شرایط مناسب برای بیمه ‌گزاران بهره می ‌برند. در حال حاضر بیش از 200 شرکت بروکری در لویدز فعالیت می‌ کنند که هرکدام در گروه ریسک‌ های مشخص متخصص هستند.
در ادامه این گزارش آمده است، رقابت شدید در صنعت بیمه که به طور معمول بازگشت بالا را نوید می دهد، در چند سال گذشته بر نرخ حق بیمه ها فشار زیادی وارد کرده است و لویدز برای پاسخگوی به این شرایط، ساختار خود را برای کاهش هزینه ها تغییر داده است. این مسئله حضور بازاری این شرکت را در جهان 10 درصد کاهش می دهد.
به نوشته آیین،باله و نلسون در این بیانیه همچنین متذکر شدند، لویدز همچنان به سیاست گسترش فعالیت ها در بازارهای جهانی ادامه می دهد. به عنوان مثال انتظار می رود شعبه بیمه اتکایی این شرکت در هندوستان در سال 2017 میلادی آغاز به کار کند و هم اکنون مدیران این شرکت در تلاشند تا مجوز حضور در بازار بیمه اتکایی مالزی را نیز هر چه سریعتر به دست آورند.
لویدز همچنین برای مقابله با نتایج منفی برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) در حال مذاکره با دولت لندن است تا بتواند حقوق تجاری خود را در بازار اتحادیه اروپا حفظ کند اما از سوی دیگر مدیران این شرکت در تلاش هستند تا بازارهای جایگزین را برای سرمایه گذاری بیشتر بیابند.
باله و نلسون ادامه می دهند، این روش تضمینی برای حضور لویدز در بازار اروپا حتی پس از اجرای برگزیت اس، هرچند که مجبور باشیم با ساختاری متفاوت عمل کنیم.
بنا بر این گزارش، منابع آگاه می گویند لویدز خواهان راه اندازی شعبه ای در یکی از شرکت های عضو اتحادیه اروپاست تا بتوانند خدمات خود را در این اتحادیه همچنان ارائه کند. این در حالی است که لویدز حتی پس از اجرای برگزیت می تواند شعبه های محلی را در سرتاسر این اتحادیه راه‌اندازی کند.