رشد بیش از ۱۲۵ درصدی پول مجازی بیت کوین در سال ۲۰۱۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی ایستانیوز)، بیت کوین یک ارز مجازی است که هیچ نظارت واحدی بر آن وجود ندارد و به هزاران رایانه در سراسر جهان متکی است که این ارز را مبادله کرده و بیت کوینهای جدیدی به سیستم اضافه می کنند. این ارز مجازی روز یکشنبه در مبادلات بیت استمپ اروپا، ۲.۵ درصد رشد کرد و به ۱۰۲۲ دلار رسید که برای نخستین بار در حدود سه سال گذشته به چنین رکوردی دست یافت.
 
اگرچه این ارز از نظر تاریخی نوسان بالایی داشته است، اما در دو سال گذشته نسبتا از ثبات برخوردار بوده است. بیت کوین در مدت دو ماه در اواخر سال ۲۰۱۳، به بالای ۱۱۰۰ دلار صعود کرد، اما پس از هک شرکت مونت گاکس که محل معاملات بیت کوین بود، به پایین ۴۰۰ دلار سقوط کرد.
 
بزرگترین رشد روزانه بیت کوین در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰ درصد بود. اگرچه این ارز مجازی در مقایسه با ارزهای مرسوم، نوسان زیادی دارد این نوسان کمتر از نوسان قیمت روزانه حدود ۴۰ درصدی در سال ۲۰۱۳ بود.
 
بیت کوین ممکن است در سال گذشته به دلیل افزایش تقاضا در چین که با کاهش هفت درصدی ارزش یوان در سال ۲۰۱۶ روبرو شد، مورد پشتیبانی قرار گرفته باشد.
 
این ارز مجازی برای جابجایی سریع پول به صورت ناشناس، در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و چندان مورد توجه مقامات قرار نگرفته است به همین دلیل برای کسانی که مایل هستند کنترلهای سرمایه در سراسر جهان را دور بزنند، جذاب است.
 
به گزارش ایسنا ،بر اساس گزارش رویترز، همچنین بیت کوین ممکن است برای کسانی که نگران کمبود نقدینگی هستند مانند مردم هند که با تصمیم دولت برای جمع آوری اسکناسهای درشت روبرو شده‌اند، جذاب باشد.