RSS
امروز دوشنبه ، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
آخرین اخبار

موانع تجارت ۵ میلیارد دلاری ایران و پاکستان

کاهش نرخ ۲۶ ارز بانکی + جدول

به روزرسانی فهرست دریافت کنندگان ارز نیمایی و دولتی

بانک صادرات سال ٩٨ قطعاً سودآور است

حمایت از سیل زدگان در اولویت اقدامات اعتباری بانک کشاورزی است

٦٠٠٠ میلیارد ریال اعتبار ویژه بانک آینده برای مناطق سیل زده

حضور بانک ملت در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه

بانکداران رفاه پیگیر رفع مشکلات هموطنان سیل زده هستند

نرخ سود بانکی، دامنه‌ای می‌شود

پیام تبریک نیمه شعبان مدیرعامل بانک رفاه

۶۷۱ هزار فقره چک برگشت خورد

تسویه کامل سود سهام عدالت همه مشمولان

اختصاص هزینه حضور در فاینکس به سیلزدگان از سوی بیمه آرمان

ملاحظات افزایش سقف وام خرید مسکن

ادامه همکاری‌های بانکی با کنلون بانک چین

تورم فروردین ماه ١٣٩٨ به ٣٠.٦ درصد

جزییات تاثیر اجرای عملیات بازار باز

حفظ منافع شهروندان، اولویت کاری بانک شهر است

بازار ارز، چشم انتظار دو رخداد جدید

فاینکس ۲۰۱۹ اعتماد و اقبال به ابزارهای بازار را افزایش می‌دهد

امروزآخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره زمستان ۹۷

نه کارگاه آموزشی بیمه ای برای بازدیدکنندگان نمایشگاه

مصوبات ویژه استانی برای پرداخت خسارات مددجویان کمیته امداد

ورود شاخص بورس به کانال ۲۰۴ هزار واحدی

امکان مشارکت در پویش ملی کمک به هموطنان سیل زده

چرا پارس خودرو زیان ده شد؟

۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷کد خبر: 94170
ایستانیوز:شرکت پارس خودرو از پیش بینی سود ۱۴ ریالی در اولین پیش بینی خود ، به زیان ۴۷۲ ریالی با پوشش ۸۰% در پیش بینی اخیر خود رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، مشاور سرمایه گذاری نوین ، فروش برآوردی شرکت پارس خودرو از 27 هزار میلیارد ریال به 10 هزار میلیارد ریال کاهش یافته است که کاهش بیش از 62% را نشان می دهد. کاهش فروش از اصلی ترین دلایل کاهش سودآوری شرکت بشمار می رود. کاهش فروش شرکت پارس خودرو عمدتا به دلیل کاهش تولید تندر و عدم تولید مگان است که آن هم به علت توقف تحویل قطعه از سوی شرکت رنوپارس می باشد. براین اساس شرکت در اولین پیش بینی ، تولید انواع تندر را 50 هزار دستگاه پیش بینی نموده بود که اکنون به 20 هزار دستگاه کاهش داده است. با این حال فعالیت تولید کارمزدی پراید با رشد مواجه شده است. هر چند به دلیل ثابت ماندن کارمزد تولید پراید در 4 سال اخیر ، این فعالیت نیز زیان ده می باشد و به دلیل عدم وصول مطالبات از شرکت سایپا ، به شدت به ساختار مالی و هزینه های مالی شرکت فشار وارد می سازد. هزینه مالی شرکت از رقم 2231 میلیارد عبور کرده است که حدود 12% بیش از پیش بینی اول دوره و 20% بیش از سال گذشته است. از سوی دیگر هزینه مالی 27% فروش را شامل می شود ، در حالی که حاشیه سود ناخالص شرکت حدود 2% و شرکت از لحاظ عملیاتی زیان هزار میلیارد ریالی پیش بینی نموده است.
شایان ذکر است که شرکت پارس خودرو بیشترین نسبت نیروی انسانی به تولید را در صنعت خودرو کشور داراست که حاکی از پایین ترین بهره وری نیروی انسانی در این شرکت است.
بدین ترتیب سه عامل کاهش تولید محصولات اصلی ، عدم افزایش کارمزد تولید پراید و مطالبات از شرکت سایپا و هزینه مالی آن ، مهمترین دلایل زیان دهی پارس خودرو بشمار می روند.

» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *