RSS
امروز سه شنبه ، ۲۴ مهر ۱۳۹۷
آخرین اخبار

حضور پست بانک در زنجیره بازار ICT می تواند چرخه تولید این حوزه را فعالتر کند

انتصابات جدید در موسسه اعتباری کاسپین

​تقدیرانجمن نابینایان کشور از مدیرعامل بانک صادرات ایران

امضای قرارداد همکاری بانک صادرات ایران و اسنوا

بانک صادرات برای خریداران نفت از بورس انرژی ضمانت‌نامه صادر می‌کند

توانگری مالی بیمه سامان به ۱۸۰ درصد می رسد

شرایط تعیین قیمت دلار بین ۸تا ۱۰هزار تومان

گام جدید مالیاتی برای شفاف‌سازی صورت‌های مالی

فروش یونیت صندوق در شعبه تمام دیجیتال بانک ایران‌زمین

کاروان درمانی بیمارستان بانک ملی به راهپیمایان اربعین پیوست

آیا اقتصاددانان برای بحران هایی مانند نوسانات دلار راهکاری دارند؟

دلیل نوسان های بزرگ بازار سرمایه چیست؟

کیش میزبان یکی از بزرگترین رویدادهای مالی و سرمایه گذاری

توزیع هدایای گروه مالی سامان میان دانش‌آموزان مناطق محروم چابهار

حمایت گسترده بانک شهر از ایده‌های برتر و تعامل با دانشگاه‌های سراسر کشور

تایید سطح یک توانگری مالی بیمه ‌کوثر

تائیدصلاحیت اعضای هیات مدیره بانک سینا از سوی بانک مرکزی

پربازده‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هفته منتهی به ۲۰ مهرماه ۱۳۹۷

عرضه نفت خام در بورس قطعی شد

تنزل یک پله‌ای ایران در شاخص رقابت‌پذیری جهانی

آسیب بورس از نگاه متغیر سهامداران

حضور بیمه نوین و بانک اقتصاد نوین در نمایشگاه صنعت

خط مشی مدیریت انرژی بانک ملّی ابلاغ شد

بازدید سفیر نیوزیلند از موزه بانک سپه

حراج شمش طلا در بانک کارگشایی

چرا پارس خودرو زیان ده شد؟

۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷کد خبر: 94170
ایستانیوز:شرکت پارس خودرو از پیش بینی سود ۱۴ ریالی در اولین پیش بینی خود ، به زیان ۴۷۲ ریالی با پوشش ۸۰% در پیش بینی اخیر خود رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، مشاور سرمایه گذاری نوین ، فروش برآوردی شرکت پارس خودرو از 27 هزار میلیارد ریال به 10 هزار میلیارد ریال کاهش یافته است که کاهش بیش از 62% را نشان می دهد. کاهش فروش از اصلی ترین دلایل کاهش سودآوری شرکت بشمار می رود. کاهش فروش شرکت پارس خودرو عمدتا به دلیل کاهش تولید تندر و عدم تولید مگان است که آن هم به علت توقف تحویل قطعه از سوی شرکت رنوپارس می باشد. براین اساس شرکت در اولین پیش بینی ، تولید انواع تندر را 50 هزار دستگاه پیش بینی نموده بود که اکنون به 20 هزار دستگاه کاهش داده است. با این حال فعالیت تولید کارمزدی پراید با رشد مواجه شده است. هر چند به دلیل ثابت ماندن کارمزد تولید پراید در 4 سال اخیر ، این فعالیت نیز زیان ده می باشد و به دلیل عدم وصول مطالبات از شرکت سایپا ، به شدت به ساختار مالی و هزینه های مالی شرکت فشار وارد می سازد. هزینه مالی شرکت از رقم 2231 میلیارد عبور کرده است که حدود 12% بیش از پیش بینی اول دوره و 20% بیش از سال گذشته است. از سوی دیگر هزینه مالی 27% فروش را شامل می شود ، در حالی که حاشیه سود ناخالص شرکت حدود 2% و شرکت از لحاظ عملیاتی زیان هزار میلیارد ریالی پیش بینی نموده است.
شایان ذکر است که شرکت پارس خودرو بیشترین نسبت نیروی انسانی به تولید را در صنعت خودرو کشور داراست که حاکی از پایین ترین بهره وری نیروی انسانی در این شرکت است.
بدین ترتیب سه عامل کاهش تولید محصولات اصلی ، عدم افزایش کارمزد تولید پراید و مطالبات از شرکت سایپا و هزینه مالی آن ، مهمترین دلایل زیان دهی پارس خودرو بشمار می روند.

» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *