RSS
امروز دوشنبه ، ۳۱ تیر ۱۳۹۸
آخرین اخبار

چالش‌های مدیریت منابع انسانی در بانک‌ها

تردد ۹ میلیون راکب موتورسیکلت فاقد بیمه نامه

نقدینگی در بورس ماندگار است

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تبیین شد

مروری بر صورت‌های مالی دو شرکت دارویی

طرح ساماندهی صنعت خودرو به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد

نفتای مخلوط نفت ستاره خلیج فارس میهمان بورس انرژی

زیره سبز را برای تحویل آبان ۹۸ معامله کنید

عرضه مواد پلیمری، لوب کات و قیر در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی

ارزش ریال برخلاف ادعای ترامپ در حال افزایش است

یک زن ۲۶ساله مغز متفکر ارز دیجیتال فیس‌بوک

لاریجانی: مالک تامین اجتماعی کارگران هستند، نه دولت

تمام قرض‌الحسنه‌ها زیر نظر بانک مرکزی می‌روند

بانک صادرات ایران به ریل سودآوری برگشت

آغاز به کار سمینار آموزشی مدیریت منابع انسانی در بانک‌ها

شفاف‌سازی سامانه‌های مالی و بانکی کشور

اعلام فروش فوری اعتباری جدید محصولات ایران خودرو ویژه مرداد

پرداخت بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده

خبر جدید رئیس کل بانک مرکزی درباره بیت کوین

پیام تسلیت رئیس کل بانک مرکزی به مناسبت درگذشت معاون اقتصادی اسبق بانک مرکزی

انتشار صورت‌های مالی ۳ ماهه اول سال ۹۸ پست بانک

صورت‌های مالی بانک ایران زمین شفاف شد

۷.۲میلیون نفر برای دریافت سود سهام عدالت مراجعه نکردند

خلاصه تصمیمات مجمع عمومی "مبین"

اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی

چرا پارس خودرو زیان ده شد؟

۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷کد خبر: 94170
ایستانیوز:شرکت پارس خودرو از پیش بینی سود ۱۴ ریالی در اولین پیش بینی خود ، به زیان ۴۷۲ ریالی با پوشش ۸۰% در پیش بینی اخیر خود رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، مشاور سرمایه گذاری نوین ، فروش برآوردی شرکت پارس خودرو از 27 هزار میلیارد ریال به 10 هزار میلیارد ریال کاهش یافته است که کاهش بیش از 62% را نشان می دهد. کاهش فروش از اصلی ترین دلایل کاهش سودآوری شرکت بشمار می رود. کاهش فروش شرکت پارس خودرو عمدتا به دلیل کاهش تولید تندر و عدم تولید مگان است که آن هم به علت توقف تحویل قطعه از سوی شرکت رنوپارس می باشد. براین اساس شرکت در اولین پیش بینی ، تولید انواع تندر را 50 هزار دستگاه پیش بینی نموده بود که اکنون به 20 هزار دستگاه کاهش داده است. با این حال فعالیت تولید کارمزدی پراید با رشد مواجه شده است. هر چند به دلیل ثابت ماندن کارمزد تولید پراید در 4 سال اخیر ، این فعالیت نیز زیان ده می باشد و به دلیل عدم وصول مطالبات از شرکت سایپا ، به شدت به ساختار مالی و هزینه های مالی شرکت فشار وارد می سازد. هزینه مالی شرکت از رقم 2231 میلیارد عبور کرده است که حدود 12% بیش از پیش بینی اول دوره و 20% بیش از سال گذشته است. از سوی دیگر هزینه مالی 27% فروش را شامل می شود ، در حالی که حاشیه سود ناخالص شرکت حدود 2% و شرکت از لحاظ عملیاتی زیان هزار میلیارد ریالی پیش بینی نموده است.
شایان ذکر است که شرکت پارس خودرو بیشترین نسبت نیروی انسانی به تولید را در صنعت خودرو کشور داراست که حاکی از پایین ترین بهره وری نیروی انسانی در این شرکت است.
بدین ترتیب سه عامل کاهش تولید محصولات اصلی ، عدم افزایش کارمزد تولید پراید و مطالبات از شرکت سایپا و هزینه مالی آن ، مهمترین دلایل زیان دهی پارس خودرو بشمار می روند.

» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *