RSS
امروز دوشنبه ، ۲ بهمن ۱۳۹۶
آخرین اخبار

افزایش اطلاعات مردم درباره ارزهای رمزی

ضرر ۱۱.۳ میلیارد دلاری شرکت‌ها و دولت‌ها از ارزهای رمزنگار

رونق در معاملات بازار برق بورس انرژی

انتقاد "سیف" از رویکرد منفعلانه در فضای کسب و کار

دخل و خرج سال‌آینده چگونه سربه سر می‌شود؟

ضرورت بازگشت سهمیه‌بندی بنزین

پیش بینی قیمت طلا غیر ممکن شد

مجوز بررسی حساب‌های بانکی صادر شد

پرداخت سود سهام احیاء صنایع خراسان از طریق شعب بانک سپه

ضرورت تغییر در مدل کسب‌وکار بانک‌ها

بیمه تکمیلی، عمر و بازنشستگی خبرنگاران تسهیل می‌شود

تشریح دستاوردهای بانک سپه در پسابرجام

اهدای جوایز برندگان کمپین تبلیغاتی " با خیال راحت تکیه کن "

آغازهفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک ونظام های پرداخت

کاهش قیمت دلار و یورو + جدول قیمت

منشأ هیجانات منفی بازارارز و سهام

برداشتی اشتباه از دستورالعمل جدید بورسی

بانک ملی همدان حایز رتبه نخست پرداخت تسهیلات رونق تولید

حد دخالت دولت در بازار ارز کجاست؟

توسعه به زبان ساده

نهاد فراقوه‌ای گره‌گشای مشکلات اقتصادی می شود ؟

سامانه پرداخت الکترونیک مالیات

حمایت ویژه بانک سامان از هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت

تکلیف بدهی دولت به تامین اجتماعی مشخص نیست

توزیع ۸ هزار بن کتاب از سوی بانک شهر در نمایشگاه کتاب هرمزگان

چرا پارس خودرو زیان ده شد؟

۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷کد خبر: 94170
ایستانیوز:شرکت پارس خودرو از پیش بینی سود ۱۴ ریالی در اولین پیش بینی خود ، به زیان ۴۷۲ ریالی با پوشش ۸۰% در پیش بینی اخیر خود رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، مشاور سرمایه گذاری نوین ، فروش برآوردی شرکت پارس خودرو از 27 هزار میلیارد ریال به 10 هزار میلیارد ریال کاهش یافته است که کاهش بیش از 62% را نشان می دهد. کاهش فروش از اصلی ترین دلایل کاهش سودآوری شرکت بشمار می رود. کاهش فروش شرکت پارس خودرو عمدتا به دلیل کاهش تولید تندر و عدم تولید مگان است که آن هم به علت توقف تحویل قطعه از سوی شرکت رنوپارس می باشد. براین اساس شرکت در اولین پیش بینی ، تولید انواع تندر را 50 هزار دستگاه پیش بینی نموده بود که اکنون به 20 هزار دستگاه کاهش داده است. با این حال فعالیت تولید کارمزدی پراید با رشد مواجه شده است. هر چند به دلیل ثابت ماندن کارمزد تولید پراید در 4 سال اخیر ، این فعالیت نیز زیان ده می باشد و به دلیل عدم وصول مطالبات از شرکت سایپا ، به شدت به ساختار مالی و هزینه های مالی شرکت فشار وارد می سازد. هزینه مالی شرکت از رقم 2231 میلیارد عبور کرده است که حدود 12% بیش از پیش بینی اول دوره و 20% بیش از سال گذشته است. از سوی دیگر هزینه مالی 27% فروش را شامل می شود ، در حالی که حاشیه سود ناخالص شرکت حدود 2% و شرکت از لحاظ عملیاتی زیان هزار میلیارد ریالی پیش بینی نموده است.
شایان ذکر است که شرکت پارس خودرو بیشترین نسبت نیروی انسانی به تولید را در صنعت خودرو کشور داراست که حاکی از پایین ترین بهره وری نیروی انسانی در این شرکت است.
بدین ترتیب سه عامل کاهش تولید محصولات اصلی ، عدم افزایش کارمزد تولید پراید و مطالبات از شرکت سایپا و هزینه مالی آن ، مهمترین دلایل زیان دهی پارس خودرو بشمار می روند.

» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *