RSS
امروز شنبه ، ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
آخرین اخبار

چرا رونق بازار مسکن ناکام ماند؟

بی اثری تحریم نفتی با عرضه نفت در بورس و استفاده از ارز دیجیتال

صادرات ۶ میلیارد یورو کالا از ایران به اروپا در ۶ ماه

قیمت گذاری در بورس باید آزاد باشد

چشم انداز ورود ارز دیجیتال به بازار سرمایه

آرد گندم در بورس کالا معامله شد

رشد سودآوری در صنایع اثرگذار بورس

پیام مدیرعامل بانک ملت به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان دفاع مقدس

افتتاح ۱۰ طرح صنعتی در استان اصفهان و ایجاد ۸۲۱ شغل مستقیم

ازدیاد تقاضای سوداگرایانه برای ارز

۵ راهکار برای افزایش درآمدهای ارزی

پای سودهای ۲۳درصدی به بانک ها باز شد !

احتمال افزایش سود بانکی قوت گرفت

اوراق گواهی سیل نقدینگی را مهار نمی کند

واردات مصنوعات طلا به صرفه نیست

بحران ارزی هند تشدید شد

تسهیلات جدید گمرکی در راه است

دستور کرباسیان به گمرک برای ترخیص مواد اولیه

مهمترین رسالت ما زنده نگهداشتن ارزش‌های ایثارگران به نسل‌های آتی است

تسهیلات مناسب پست‌بانک‌ برای اشتغال‌زائی تعاونی‌های روستائی

ارائه خدمات بیمه‌ای به شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان

ارسال مدارک تخلفات ۳۱ ابر بدهکار بانکی به قوه قضاییه

اختلال موقتی خدمات الکترونیک بانک تجارت در بامداد شنبه

راه‌حل جذب سپرده‌های سرگردان

پرونده ادغام بانک‌ها و موسسات در بانک سپه نهایی شده است

چرا پارس خودرو زیان ده شد؟

۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷کد خبر: 94170
ایستانیوز:شرکت پارس خودرو از پیش بینی سود ۱۴ ریالی در اولین پیش بینی خود ، به زیان ۴۷۲ ریالی با پوشش ۸۰% در پیش بینی اخیر خود رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، مشاور سرمایه گذاری نوین ، فروش برآوردی شرکت پارس خودرو از 27 هزار میلیارد ریال به 10 هزار میلیارد ریال کاهش یافته است که کاهش بیش از 62% را نشان می دهد. کاهش فروش از اصلی ترین دلایل کاهش سودآوری شرکت بشمار می رود. کاهش فروش شرکت پارس خودرو عمدتا به دلیل کاهش تولید تندر و عدم تولید مگان است که آن هم به علت توقف تحویل قطعه از سوی شرکت رنوپارس می باشد. براین اساس شرکت در اولین پیش بینی ، تولید انواع تندر را 50 هزار دستگاه پیش بینی نموده بود که اکنون به 20 هزار دستگاه کاهش داده است. با این حال فعالیت تولید کارمزدی پراید با رشد مواجه شده است. هر چند به دلیل ثابت ماندن کارمزد تولید پراید در 4 سال اخیر ، این فعالیت نیز زیان ده می باشد و به دلیل عدم وصول مطالبات از شرکت سایپا ، به شدت به ساختار مالی و هزینه های مالی شرکت فشار وارد می سازد. هزینه مالی شرکت از رقم 2231 میلیارد عبور کرده است که حدود 12% بیش از پیش بینی اول دوره و 20% بیش از سال گذشته است. از سوی دیگر هزینه مالی 27% فروش را شامل می شود ، در حالی که حاشیه سود ناخالص شرکت حدود 2% و شرکت از لحاظ عملیاتی زیان هزار میلیارد ریالی پیش بینی نموده است.
شایان ذکر است که شرکت پارس خودرو بیشترین نسبت نیروی انسانی به تولید را در صنعت خودرو کشور داراست که حاکی از پایین ترین بهره وری نیروی انسانی در این شرکت است.
بدین ترتیب سه عامل کاهش تولید محصولات اصلی ، عدم افزایش کارمزد تولید پراید و مطالبات از شرکت سایپا و هزینه مالی آن ، مهمترین دلایل زیان دهی پارس خودرو بشمار می روند.

» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *