RSS
امروز سه شنبه ، ۲۰ آذر ۱۳۹۷
آخرین اخبار

بورس نفت: تصمیم سیاسی یا علمی؟

۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، خط فقر تهرانی ها

حضور فعالانه بانک رفاه در عرصه های مختلف اجتماعی

آتی سبد سهام در یک قدمی بازار سرمایه

صنعت کارگزاری، رکن پرریسک بازار سرمایه

حمایت از زعفران کاران با معاملات گواهی سپرده در بورس کالا

جدیدترین وضعیت کیفی خودروهای داخلی

قیمت خودرو اصلاح شد

تثبیت شاخص بورس در کانال ۱۶۶ هزار واحد

اعلام زمان برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بیمه سامان

انتشار نسخه جدید همراه بانک تجارت

در دنیای امروز نمی شود با بانک های جهانی کار نکنیم

تثبیت اعتبار بانک شهر با عملکرد موفق در حوزه های اجتماعی

تداوم کاهش قیمت سکه و طلا در بازر امروز

بررسی فروش ریالی نفت در بورس انرژی

عضو سامانیوم شوید، آیفون ایکس‌اس‌مکس جایزه بگیرید

فرشید جوان سرپرست معاونت مالی و اقتصادی بیمه دانا شد

نظام چند لایه تأمین اجتماعی زیرساخت تحقق بودجه مقاومتی سال ۱۳۹۸

دعوت به همکاری در شرکت بیمه تعاون

افتتاح تعدادی از طرحهای اشتغالزایی روستایی مورد حمایت بانک سینا

۶ راهکار توسعه بیمه‌های زندگی در ایران

رشد ۱۸درصدی جمع دارایی های بانک ملت

صورت‌های مالی بانک سامان تصویب شد

دلار وارد کانال ۱۰ هزار تومانی شد

توصیه به خریداران بیت کوین و ارزهای دیجیتالی

چرا پارس خودرو زیان ده شد؟

۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷کد خبر: 94170
ایستانیوز:شرکت پارس خودرو از پیش بینی سود ۱۴ ریالی در اولین پیش بینی خود ، به زیان ۴۷۲ ریالی با پوشش ۸۰% در پیش بینی اخیر خود رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، مشاور سرمایه گذاری نوین ، فروش برآوردی شرکت پارس خودرو از 27 هزار میلیارد ریال به 10 هزار میلیارد ریال کاهش یافته است که کاهش بیش از 62% را نشان می دهد. کاهش فروش از اصلی ترین دلایل کاهش سودآوری شرکت بشمار می رود. کاهش فروش شرکت پارس خودرو عمدتا به دلیل کاهش تولید تندر و عدم تولید مگان است که آن هم به علت توقف تحویل قطعه از سوی شرکت رنوپارس می باشد. براین اساس شرکت در اولین پیش بینی ، تولید انواع تندر را 50 هزار دستگاه پیش بینی نموده بود که اکنون به 20 هزار دستگاه کاهش داده است. با این حال فعالیت تولید کارمزدی پراید با رشد مواجه شده است. هر چند به دلیل ثابت ماندن کارمزد تولید پراید در 4 سال اخیر ، این فعالیت نیز زیان ده می باشد و به دلیل عدم وصول مطالبات از شرکت سایپا ، به شدت به ساختار مالی و هزینه های مالی شرکت فشار وارد می سازد. هزینه مالی شرکت از رقم 2231 میلیارد عبور کرده است که حدود 12% بیش از پیش بینی اول دوره و 20% بیش از سال گذشته است. از سوی دیگر هزینه مالی 27% فروش را شامل می شود ، در حالی که حاشیه سود ناخالص شرکت حدود 2% و شرکت از لحاظ عملیاتی زیان هزار میلیارد ریالی پیش بینی نموده است.
شایان ذکر است که شرکت پارس خودرو بیشترین نسبت نیروی انسانی به تولید را در صنعت خودرو کشور داراست که حاکی از پایین ترین بهره وری نیروی انسانی در این شرکت است.
بدین ترتیب سه عامل کاهش تولید محصولات اصلی ، عدم افزایش کارمزد تولید پراید و مطالبات از شرکت سایپا و هزینه مالی آن ، مهمترین دلایل زیان دهی پارس خودرو بشمار می روند.

» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *