RSS
امروز دوشنبه ، ۴ تیر ۱۳۹۷
آخرین اخبار

ضرورت آموزش به کودکان برای مشارکت در کسب‌و کارهای آینده

بازی صندوق های سرمایه گذاری بانک ها با بازار سکه

بانک توسعه تعاون در افزایش مقاومت اجتماعی نقش‌آفرین باشد

برگزاری جشنواره نوآوری های دیجیتال در سازمان تأمین اجتماعی

سود ۸۰ریالی بیمه البرز برای هر سهم

بازار سرمایه بهترین ابزار تجهیز منابع مالی است

تصمیمات جدید ارزی دولت

کانال ۱۱۵ هزار واحد هم فتح شد

۷۰ هزار خانه اولی صاحب مسکن شدند

مصوبه دولت درباره حقوق کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت

تعریف چهار گروه کالایی برای اختصاص ارز توسط دولت

اجرای ۱۴۳ طرح صنعتی با تامین مالی بانک صنعت و معدن

امکان ایجاد بانک و بورس خارجی در مناطق آزاد فراهم شد

​مشارکت فعال بانک صادرات ایران در پروژه های اشتغالزایی سیستان و بلوچستان

تولید اختصاصی کارت‌های بانکی در چاپخانه بانک ملی ممکن شد

نقش خودروسازان در گرانی خودرو چیست؟

پربازده‌ترین بازارها در بهار۹۷

سفته بازان و نوسان گیران برنده بازار سهام و سکه آتی

واردات کالاهای غیرضروری با نرخ جدید دلار

سیف نمی‌داند با بازار ارز چه باید کند!

کاهش قیمت جهانی طلا

افزایش نرخ سود بانکی در دستور کار دولت

سکه طرح جدید ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد

ایجاد و تثبیت ٢٦٠ هزار شغل پایدار توسط بانک صادرات در سال ٩٦

معامله توافقی ارز آزاد شد

چرا پارس خودرو زیان ده شد؟

۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷کد خبر: 94170
ایستانیوز:شرکت پارس خودرو از پیش بینی سود ۱۴ ریالی در اولین پیش بینی خود ، به زیان ۴۷۲ ریالی با پوشش ۸۰% در پیش بینی اخیر خود رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، مشاور سرمایه گذاری نوین ، فروش برآوردی شرکت پارس خودرو از 27 هزار میلیارد ریال به 10 هزار میلیارد ریال کاهش یافته است که کاهش بیش از 62% را نشان می دهد. کاهش فروش از اصلی ترین دلایل کاهش سودآوری شرکت بشمار می رود. کاهش فروش شرکت پارس خودرو عمدتا به دلیل کاهش تولید تندر و عدم تولید مگان است که آن هم به علت توقف تحویل قطعه از سوی شرکت رنوپارس می باشد. براین اساس شرکت در اولین پیش بینی ، تولید انواع تندر را 50 هزار دستگاه پیش بینی نموده بود که اکنون به 20 هزار دستگاه کاهش داده است. با این حال فعالیت تولید کارمزدی پراید با رشد مواجه شده است. هر چند به دلیل ثابت ماندن کارمزد تولید پراید در 4 سال اخیر ، این فعالیت نیز زیان ده می باشد و به دلیل عدم وصول مطالبات از شرکت سایپا ، به شدت به ساختار مالی و هزینه های مالی شرکت فشار وارد می سازد. هزینه مالی شرکت از رقم 2231 میلیارد عبور کرده است که حدود 12% بیش از پیش بینی اول دوره و 20% بیش از سال گذشته است. از سوی دیگر هزینه مالی 27% فروش را شامل می شود ، در حالی که حاشیه سود ناخالص شرکت حدود 2% و شرکت از لحاظ عملیاتی زیان هزار میلیارد ریالی پیش بینی نموده است.
شایان ذکر است که شرکت پارس خودرو بیشترین نسبت نیروی انسانی به تولید را در صنعت خودرو کشور داراست که حاکی از پایین ترین بهره وری نیروی انسانی در این شرکت است.
بدین ترتیب سه عامل کاهش تولید محصولات اصلی ، عدم افزایش کارمزد تولید پراید و مطالبات از شرکت سایپا و هزینه مالی آن ، مهمترین دلایل زیان دهی پارس خودرو بشمار می روند.

» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *