RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

رئیس سازمان بورس در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی:

نمایشگاه صنعت مالی فرصت طلایی برای توسعه سواد مالی است

۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۳/۱۶کد خبر: 351606
ایستانیوز:مجید عشقی گفت: برای اولین بار و جهت سنجش وضعیت سواد مالی در کشور، سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به تاسیس مرکز افکارسنجی بازار سرمایه نموده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مجید عشقی در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه)، گفت: در این دو سال و اندی که از شرایط سابق بازار سرمایه می‌گذرد، اتفاقات مثبت زیادی رخ داده است. فرصت مغتنمی برای اهالی بازار سرمایه است که تا از پیشرفت‌ها رونمایی کنند و خلاقیت‌ها را ارائه کنند.
 
نمایشگاه صنعت مالی فرصت طلایی برای توسعه سواد مالی است
 
وی اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم نتیجه مطلوب را از این نمایشگاه بگیریم. این نمایشگاه فرصت طلایی برای افزایش دانش مالی برای عموم مردم و فعالان اقتصادی خواهد بود. سواد مالی یکی‌ از مولفه‌های مهم عصر جدید است.
 
عشقی تصریح کرد: ما در سازمان بورس مرکز افکارسنجی راه‌اندازی کرده‌ایم تا سواد مالی مردم را بسنجیم تا بتوانیم سواد مالی در سطوح مختلف (دانش آموزی، دانشجویی، مدیران و عموم مردم) را توسعه دهیم.
 
صدور ۳ موافقت اصولی صندوق بازنشستگی تکمیلی‌ بزودی
 
رئیس سازمان بورس خبر داد: در روزهای آینده، سه موافقت اصولی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی صادر خواهد شد که هم در جهت تامین آینده شاغلین و بازنشستگان است و هم منابع جدید و مستمر و پایدار برای بازار فراهم خواهد کرد.
 
مجید عشقی در ادامه بیان کرد: فعالیت صندوق های بازنشستگی تکمیلی را همزمان با نمایشگاه صنعت مالی آغاز خواهد شد. امید می‌رود در سال جاری، سه موافقت اصولی برای صندوق‌های بازنشستگی داشته باشیم. این صندوق‌ عواید مفید فراوانی برای بازار سرمایه و بازنشستگان خواهد داشت. فعال‌سازی صندوق‌های بازنشستگی در یک سال و نیم گذشته گسترش و مورد توجه قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: اولویت بورس و فرابورس پذیرش شرکت‌های خصوصی در بازار سرمایه است. در هفته ‌های گذشته هر هفته یک عرضه اولیه داشتیم که ان‌شالله ادامه پیدا خواهد کرد.
 
عشقی با اشاره به دو طرفه شدن بازار سرمایه، گفت: همزمان با آغاز فعالیت نماشگاه صنعت مالی، قراردادهای آتی سهام رونمایی خواهد شد. این قراردادها منجر به ثبات بازار می‌شود؛ هرچند که این ابزار، ابزاری بسیار پیچیده بوده و نیاز به دانش مالی فراوانی دارد اما فواید زیادی‌ به‌خصوص در ثبات بازار، خواهد داشت.
 
کارگزاری‌های بخش خصوصی نوآوری را به بازار سرمایه آورده‌اند
 
رئیس سازمان بورس در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی گفت: تا چند سال گذشته ۱۰ کارگزاری برتر بازار سرمایه، وابسته به بانک‌ها بودند، اما در حال حاضر بهترین کارگزاری‌ها، کارگزاری‌های بخش خصوصی هستند که نوآوری‌ را به بازار سرمایه آوردند.
 
صکوک پلاس در نمایشگاه صنعت مالی رونمایی خواهد شد
 
مجید عشقی اظهار کرد: یکی از برنامه ما این است که حجم انتشار اوراق برای تامین مالی تولید را افزایش دهیم. در حدود سه ماه گذشته حجم موافقت اصولی بالایی را تصویب کردیم.
 
وی افزود: اولویت بورس و فرابورس پذیرش شرکت‌های خصوصی در بازار سرمایه است. در هفته ‌های گذشته هر هفته یک عرضه اولیه داشتیم که ان‌شالله ادامه پیدا خواهد کرد.
 
رئیس سازمان بورس ادامه داد: سفر به استان‌های اقتصادی کشور به منظور ارتباط بیشتر با فعالان اقتصادی استان‌ها بسیار مهم است. تعریف مسیر سبز تامین مالی هم در دستور کار داریم. افزایش سرمایه‌ها هم برای ما حائز اهمیت است.
 
وی اضافه کرد: الکترونیکی کردن مجوزهای تامین مالی و انتشار اوراق بهادار هم مهم است. در نمایشگاه صنعت مالی آموزش نحوه انتشار اوراق بدهی(صکوک پلاس) رونمایی خواهد شد.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *