RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

برای اولین بار پس از آغاز جنگ اوکراین

شتاب رشد تورم اروپا به پایین‌ترین حد رسید

۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۳/۱۳کد خبر: 351574
ایستانیوز:سرعت رشد تورم در اروپا برای اولین بار پس از حمله روسیه به اوکراین، به کمترین حد خود رسیده است، خبری که می‌تواند زمینه مناسب برای توقف افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا را فراهم آورد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،براساس برآوردهای اولیه آژانس آمار اتحادیه اروپا، قیمت مصرف کننده در 20 کشور حوزه یورو ماه گذشته در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته تنها 6.1 درصد افزایش داشته است و نسبت به 7 درصد ماه قبل‌تر روندی کاهشی را در پیش گرفته است. این کمترین نرخ تورم اروپا از فوریه 2022، یعنی زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین و افزایش قیمت جهانی انرژی به شمار می‌رود.
 
این دومین ماه متوالی است که سرعت افزایش قیمت مواد غذایی کاهش یافته و درعین حال قیمت انرژی نزولی شده است. تورم اصلی که قیمت غذا و انرژی را شامل نمی‌شود هم به پایین‌ترین حد خود طی 4 ماه گذشته، یعنی به 5.3 درصد رسیده است.
 
آمارهای جدید نشان می‌دهند در آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا نرخ تورم به شدت کاهش یافته و در عین حال افزایش قیمت در میان طیف گسترده‌ای از محصولات در بزرگترین اقتصاد‌های اروپا کندتر شده است. این وضعیت می‌تواند برای بانک مرکزی اروپا چراغ سبزی باشد تا به زودی بتواند روند افزایش نرخ بهره را متوقف کند. اگرچه گریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا هنوز زمینه را مناسب توقف افزایش نرخ بهره نمی‌داند زیرا معتقد است نرخ تورم هنوز بسیار بالاست و قرار است برای مدتی طولانی روی این نرخ ثابت باقی بماند. نرخ هدف‌گذاری شده بانک مرکزی اروپا، آمریکا و انگلیس 2 درصد است.
 
از سوی دیگر نرخ تورم در بازار خدمات اروپا همچنان بالاست و بازار کار اروپا هم همچنان در تنگنا قرار دارد. داده‌های جدید نشان از آن دارند که نرخ بیکاری در منطقه یورو در ماه آوریل به کاهشی نامحسوس ا درصد رسیده است. اقتصاددانان  باور دارند اگر کاهش تدریجی تورم اصلی ادامه پیدا کند، احتمالا بانک مرکزی اروپا به 2 افزایش دیگر نرخ بهره رضایت خواهد داد و نرخ بهره را به اوج 3.75 درصدی خواهد رساند. بانک مرکزی اروپا در کمتر از یک سال نرخ بهره را 375 واحد افزایش داد و از حداقل 0.5 درصد سال 2022 به 3.25 درصد رساند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *