RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

افزایش ۱۲۲۹۳ واحدی شاخص بورس تهران

۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۳/۲کد خبر: 351382
ایستانیوز:شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۲۲۹۳ واحدی همراه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 12296 واحد نسبت به روز گذشته به رقم 2 میلیون و 330 هزار و 799  واحد رسید.
 
همچنین شاخص هم وزن با افزایش 14 هزار و 288 واحد به رقم 791 هزار و 142 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 8 میلیون و 592 هزار میلیارد تومان رسید.
 
معامله‌گران امروز بیش از 14.8 میلیون سهام در قالب 831 هزار معامله و به ارزش 12 هزار و 615 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 0.53درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هموزن 1.8 درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور 0.43 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.55 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.51 درصد رشد کرد.
 
امروز نمادهای مخابرات ایران، هلدینگ معدنی خاورمیانه، سرمایه‌گذاری معادن و شرکت معدنی غدیر به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای ملی‌مسُ، فولاد مبارکه و پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.
 
در فرابورس ایران شاخص کل با 256 واحد افزایش به رقم 29 هزار و 497 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 637 هزار میلیارد تومان رسید.
 
ارزش بازار پایه فرابورس افزون از 490 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 7.7 میلیارد سهام در قالب 838 هزار معامله و به ارزش 31 هزار و 502 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
با این حساب، ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 43 هزار میلیارد تومان رسید و این نوید خوبی است که سرمایه‌های سرگردان در جامعه به سمت بازار شفاف بورس و فرابورس حرکت می‌کنند.
 
امروز نمادهای شاخص‌ساز در فرابورس شامل ایران‌خودرو دیزل، بانک دی، پلیمر آریاساسول، فرابورس، صنعتی مینو، تجلی توسعه معادن و پتروشیمی زاگرس بوده‌اند.
 
 اگر دولت در نظر دارد امسال در راستای توسعه متوازن استان‌ها صندوق‌های پروژه‌محور راه‌اندازی کند بهترین مسیر آن از بازار سرمایه است و نقدینگی باید از این طریق برای توسعه استان‌ها جمع‌آوری شود.
 
شرکت‌های بزرگ هم می‌توانند با حضور در بازار سرمایه و افزایش سهام شناور و چشم‌پوشی از حق‌تقدم‌های منتشره و صرف سهام به تأمین مالی غیرتورمی از بازار سرمایه اقدام کنند.
 
 
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *