RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

خروج پول و کاهش قدرت خریداران بورس

تلنگر بورس به خوشبین ها

۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲کد خبر: 347472
ایستانیوز:شاخص کل بورس دیروز ۳۱ هزار واحد افت کرد و همزمان با این افت، هم قدرت خریداران کم شد، هم پول زیادی از بازار بیرون رفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، در شرایطی که از چهارشنبه هفته گذشته تا دیروز قیمت دلار رشد کرد، اما بازار سهام با افت مواجه شد که این افت از قبل هم قابل پیش بینی بود.
 
بورس مدتی است که وارد محدوده مقاومتی شده و در این شرایط هر اتفاقی می تواند منجر به ایجاد فشار فروش شود. گرچه که دلار در حال صعود است، اما اثرات رشد قیمت دلار در سود شرکت ها با تاخیر نمایان می شود. البته بورس هم بازاری آینده نگر است و پیش از آنکه اثرات رشد قیمت دلار وارد صورت های مالی شرکت ها شود، قیمت سهام رشد می کند.
 
اما از آنجا که بورس مدتی است صعودی شده و طی این مدت اکثر نمادها با رشدهای بیش از 30-40 درصد همراه شده اند، طبیعی است که رشد قیمت ها با شتاب کمتری صورت بگیرد.
 
فعلا شاخص کل بورس در یک محدوده مقاومتی مهم قرار دارد و شاخص هم وزن نیز به سقف تاریخی خود رسیده که این نشان می دهد هم سهام بزرگ و شاخص ساز و هم سهام کوچک و متوسط، پتانسیل درجا زدن و افتی محدود را دارند.
خروج پول و کاهش قدرت خریداران
 
در شرایط عادی، نمادها باید از اینجا با یک افت نسبتا سنگین مواجه می شدند اما از آنجا که دلار رشد کرده، کف قیمت بسیاری از نمادها هم بالا آمده و دیگر شاهد سقوط قیمت ها به میزان 40-50 درصدی نخواهیم بود.
 
اتفاق منفی بازار روز گذشته، خروج 750 میلیارد تومان پول حقیقی ها از بازار بود. حقیقی هایی که تا هفته گذشته در حال تزریق پول به بازار بودند، در اولین روز هفته و اولین روز بهمن ماه دست به خروج گسترده پول زدند که این نشانه خوبی نیست.
 
همچنین شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز به عدد 0.93 رسیده است. این شاخص در روز چهارشنبه 1.28 بود و حالا در یک روز ورق برگشته است.
آخرین سنگر؛ بالا ماندن ارزش معاملات
 
حالا فروشندگان کنترل بازار را در اختیار دارند اما از آنجا که ارزش معاملات خرد نسبت به چهارشنبه رشد کرده، می توان امیدوار بود که این روند دوباره برگردد و بازار سهام در مسیر صعودی قرار بگیرد.
 
دیروز ارزش معاملات خرد 9700 میلیارد تومان بود. این در حالی است که چهارشنبه ارزش معاملات خرد 8500 میلیارد تومان ثبت شده بود.
 
برای معاملات امروز با توجه به رشد ارزش معاملات می توان انتظار بازاری متعادل تر اما همچنان در جهت منفی را داشت. چنانچه ارزش معاملات در سطوح بالا حفظ شود، انتظار بهتر شدن وضعیت در نیمه دوم زمان معاملات را داشت اما درصورتی که ارزش معاملات هم کاهش داشته باشد، احتمالا فشار فروش بیشتر هم خواهد شد.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *