RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

مقاومت سخت بر سر راه صعود بورس

۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۵کد خبر: 345045
ایستانیوز: شرایط از همه نظر خوب به نظر می رسد. اما بورس به زودی با مقاومتی سرسخت مواجه می شود که می تواند بازار را برای مدتی منفی کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بازار سهام تکلیف همه را مشخص کرده و نشان داده که قصد صعود دارد. این بار البته صعود بازار به احتمال فراوان بیشتر از صعودهای دو سال گذشته است. این بار شاخص پتانسیل شکستن مقاومت 1.6 میلیون واحد را دارد و می تواند تا 1.8 میلیون واحد و حتی 2 میلیون واحد هم بالا برود. 
 
اما صعودها به این راحتی و به این سرعت نخواهد بود. بازار سر راه خود مقاومت هایی دارد که باید آن ها را بشکند، بالای آن تثبیت شود و پس از آن دوباره حرکت خود را ادامه دهد.
 
نزدیک ترین مقاومت در شاخص کل، محدوده 1.60 الی 1.65 میلیون واحد است که در این محدوده قطعا عرضه ها افزایش خواهند یافت. اما تفاوتی که این بار وجود دارد، نرخ دلار است. بالا رفتن نرخ دلار می تواند پتانسیل خوبی برای شکستن این منطقه مقاومتی باشد تا بازار سرانجام از دست این سد محکم در محدوده 1.6 میلیون واحد راحت شود.
 
فعلا شاخص کل بورس با سرعت در حال نزدیک شدن به همین محدوده است و باید دید در آن محدوده مقاومتی، روند معاملات چگونه خواهد بود. بورس باید با ارزش معاملات بالا از این منطقه عبور کند که فعلا ارزش معاملات هم سیگنال های خوبی صادر کرده و صعودی است.
 
دیروز ارزش معاملات خرد بازار سهام به بیش از 6800 میلیارد تومان رسید. نسبت به روز شنبه، ارزش معاملات در روز یکشنبه حدود 300 میلیارد تومان رشد کرد که عدد مناسبی است. اما ارزش معاملات باید به طور پیوسته در حال صعود باشد، به خصوص در روزهایی که قرار است شاخص از منطقه مقاومتی عبور کند.
 
دیروز قدرت خریداران حقیقی هم عدد 1.26 بود که رقم مناسبی است. این نشان می دهد همچنان خریداران حرف اول را در بازار می زنند و قوی تر از فروشندگان حقیقی هستند.
ضمن اینکه در بخش ورود و خروج پول حقیقی ها هم ورود 200 میلیارد تومان پول جدید به بازار ثبت شد که نشانه خوبی است. جدا از اینکه حقیقی ها مدتی است در حال وارد کردن پول به بازار هستند، رقم خروج پول از صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت نیز قابل توجه است.
 
طی روزهای گذشته رقم سنگینی از این صندوق ها خارج شده که این نشان می دهد سرمایه گذاران در حال خارج کردن پول خود برای سرمایه گذاری در بازارهای دیگر هستند که یکی از این بازارها می تواند بازار سهام باشد.
 
با توجه به شرایط، برای امروز هم رشد شاخص ها را می توان متصور بود اما با این تفاوت که عرضه ها بیشتر از روز گذشته خواهد بود و رشد بازار هم با شیب کمتری اتفاق می افتد.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *