RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

سیگنال دلار نهفته به بازار سکه

گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم

یک فوریت طرح برخی از احکام مالیاتی بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

شرط تایید صلاحیت مدیران عامل شرکت های بیمه

سهام های کوچک و متوسط خریدار پیدا کردند!

نشانه های صعود در بورس

۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۹/۱۶کد خبر: 344743
ایستانیوز: افت شاخص کل و رشد شاخص هم وزن نشان می دهد سرمایه گذاران به خرید سهام کوچک و متوسط بازار رو آورده اند و فعلا سمت نمادهای شاخص ساز نمی روند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، دیروز در جریان معاملات بازار سهام، شاخص کل افت کرد اما شاخص هم وزن مثبت شد که رشد این شاخص نشان می دهد سرمایه گذاران فعلا خریدار نمادهای کوچک و متوسط بازار هستند.
 
نکته جالب اینکه در چنین شرایطی و با وجود اینکه شاخص کل افت کرده، علائمی مثبت در بازار نمایان شده که می تواند موجب امیدواری شود.
 
روز گذشته ارزش معاملات خرد در حد 30 میلیارد تومان نسبت به دوشنبه افزایش یافت و به رقم 3270 میلیارد تومان رسید. این رشد کوچک در ارزش معاملات خرد، چندان مایه امیدواری نیست اما با توجه به اینکه این رشد در روز افت شاخص کل اتفاق افتاده، نکته مثبتی است.
 
اما این تنها موضوع مثبت در معاملات دیروز نبود. روز گذشته یک اتفاق بسیار خوب در بازار رخ داد که آن، افزایش قدرت خریداران حقیقی بود. خریداران حقیقی سرانجام توانستند نسبت به فروشندگان حقیقی قدرت بیشتری پیدا کنند و دیروز شاخص قدرت خریداران حقیقی به عدد 1.11 رسید.
 
از طرفی خروج پول حقیقی ها نیز کاهش یافت و از عدد 170 میلیارد تومان در روز دوشنبه، به 70 میلیارد تومان در روز سه شنبه رسید. به عبارتی حقیقی ها با شدت کمتری پول خود را از بازار خارج کرده اند.
 
البته خروج پول حقیقی باید به صفر برسد و این دسته از سرمایه گذاران باید پول جدید به بازار تزریق کنند تا پتانسیل رشد بازار فراهم شود. اما همین که شدت خروج پول کاهش یافته، خود باعث امیدواری است.
 
دیروز در دقایق پایانی بازار 380 نماد مثبت در مقابل 290 نماد منفی وجود داشت که این هم نکته  مثبتی دیگر برای معاملات امروز است. با توجه به تعداد بیشتر نمادهای مثبت، انتظار می رود در ابتدای معاملات امروز فشار تقاضا بیشتر از فشار عرضه باشد و شاخص ها رشد کنند.
 
البته احتمال رشد شاخص هم وزن بیشتر از احتمال رشد شاخص کل است و نمادهای بزرگ بازار همچنان فروشنده های قدرتمندتری دارند. اما با این حال، درصورتی که جو مثبت نمادهای کوچک بازار ادامه داشته باشد، نمادهای بزرگ نیز به مرور وضعیت بهتری پیدا می کنند و وارد روند صعودی می شوند.
 
با این شرایط برای امروز می توان بازاری مثبت را متصور بود که اگر این مثبت بودن، همراه با رشد ارزش معاملات باشد، رشد شاخص ها می تواند عددهای قابل توجه تری نسبت به یکی دو هفته گذشته باشد.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *