RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

عضو هیات مدیره کارگزاری تامین سرمایه تمدن:

اثربخشی عمیق بسته حمایتی ۱۰ بندی با سیاست‌گذاری کلان

۱۷:۲ - ۱۴۰۱/۸/۱۵کد خبر: 342269
ایستانیوز:احمد کوچکی با تاکید بر اینکه شاخص‌سازی یا بالا نگه داشتن شاخص وظیفه سازمان بورس نیست، تصریح کرد: این سازمان از طریق قدرتی که دارد می‌تواند بر نهادهای سیاست‌گذار اثرگذار باشد تا تصمیماتی که به ویژه در بودجه اخذ خواهد شد، همسو با منافع بازار سرمایه باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،احمد کوچکی، عضو هیات مدیره کارگزاری تامین سرمایه تمدن، در گفت‌وگو با  سنا با اشاره به طرح بیمه سهام اظهار کرد: بخش زیادی از فشار فروش بر بازار سرمایه عمدتا به دلیل مشتریان خرد بوده است و بیمه سهام تا حد زیادی از این فشار می‌کاهد. اما برای اینکه نتیجه مطلوب‌تری حاصل شود، این فاکتور در کنار عوامل کلان اثر ماندگار و عمیق‌تری خواهد داشت.
 
او با تاکید بر اینکه شاخص‌سازی یا بالا نگه داشتن شاخص وظیفه سازمان بورس نیست، تصریح کرد: این سازمان از طریق قدرتی که دارد می‌تواند بر نهادهای سیاست‌گذار اثرگذار باشد تا تصمیماتی که به ویژه در بودجه اخذ خواهد شد، همسو با منافع بازار سرمایه باشد.
 
این فعال بازار سرمایه ادامه داد: بازده ۲۰ درصد در بازار سرمایه یک بازده متعارف به شمار می‌رود و نیاز است در کنار این بند، اطمینان داده شود که در آینده اتفاقاتی در بازار رخ خواهد داد که این بیمه‌ها به دلیل سودآوری خود بازار اعمال نخواهند شد و سرمایه‌گذار بلندمدت به بازدهی بالاتر از ۲۰ درصد خواهد رسید، این موضوع اثربخشی بیشتری نسبت به نفس بیمه سهام دارد.
 
کوچکی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران زیر ۱۰۰ میلیون از نظر تعدادی، شمار بالایی هستند، افزود: اگر چه پرتفوی ۹۶ درصد از سهامداران بازار سرمایه زیر ۱۰۰ میلیون تومان است، اما سهم این افراد بر تابلوی معاملات، حجم بالایی را به خود اختصاص نمی‌دهد؛ بنابراین، لازم است از طریق سیاست‌گذاری‌های درست به سهامدارانی همچون سرمایه‌گذاران نهادی و مجموعه‌های بازنشستگی اطمینان داده شود که تا انتهای سال، بابت تامین نقدینگی متحمل فشار جدی نخواهند شد.
 
عضو هیات مدیره کارگزاری تامین سرمایه تمدن در شرایط فعلی، موضوع سیاست‌گذاری را بسیار با اهمیت برشمرد و اذعان کرد: با توجه به اینکه طی دو سه سال اخیر سرمایه‌گذاران خرد بسیاری بنا به دعوت دولت به سمت بازار سرمایه تمایل پیدا کردند، بنابراین لازم است به آنها اطمینان خاطری داده شود که حمایت‌های دولت ادامه دار است، تا اعتماد به بازار بهبود یابد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *