RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

باور به صعود بورس وجود ندارد

۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۸/۱۱کد خبر: 342187
ایستانیوز: بورس تهران ظاهرا وضعیت خوبی پیدا کرده، اما مشکل اینجاست که همچنان هم خروج نقدینگی وجود دارد، هم اینکه ارزش معاملات خرد بالا نمی رود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بازار سهام این هفته وضعیت خوبی داشته. طی 4 روز معاملاتی این هفته بورس، شاخص کل رشد کرده و شاخص هم وزن هم در دو روز پایانی معاملات با شاخص کل همراهی کرده و مثبت شده است.
 
با این حال همچنان مواردی که باید برای رشد بازار مشاهده کرد، در این بازار دیده نمی شود. یکی از مهم ترین موارد، رشد ارزش معاملات خرد است که فعلا محقق نشده. ارزش معاملات خرد دیروز کمتر از 2300 میلیارد تومان بود و روز دوشنبه هم در همین حوالی قرار داشت.
 
این در حالی است که در دو روز ابتدایی معاملات این هفته، ارزش معاملات خرد بیشتر از این ارقام بود. برای بالا رفتن بازار فعلا نیاز به نقدینگی است. علاوه بر ارزش معاملات خرد، نقدینگی جدید هم باید به بازار تزریق شود که فعلا خلاف این رویه در حال رخ دادن است.
 
سهامداران حقیقی دیروز حدود 190 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند که این خروج پول، نشان می دهد آن ها همچنان نسبت به آینده بورس خوش بین نیستند. از طرفی ارزش معاملات خرد هم رشد نکرده و از این جهت فعلا چشم انداز روشنی وجود ندارد. با این حساب رشدهای فعلی بازار را باید تنها یک حرکت اصلاحی در مسیر نزولی دانست.
 
از مدتی قبل هم عنوان شده بود که بازار باید یک حرکت رو به بالا داشته باشد و حالا در حال وقوع همین پیش بینی هستیم. از آنجا که بازار با وجود بالا رفتن، با عدم اقبال معامله گران حقیقی مواجه است، بسیاری از فروشندگان با هر سود کوچکی دست به شناسایی سود می زنند و همین موضوع عرضه ها را در بورس بالا می برد.
 
بازار هنوز به این باور نرسیده که وقت رشد فرا رسیده و به همین جهت مثبت ها را فرصتی برای شناسایی سود می داند. با این حال برای بازار فردا هم احتمال رشد شاخص ها وجود دارد.
 
در دقایق پایانی معاملات دیروز حدودا 520 نماد مثبت در مقابل 140 نماد منفی در بازار وجود داشت که این تقاضا به ابتدای معاملات امروز نیز کشیده خواهد شد. اما احتمالا در نیمه دوم معاملات شاهد افزایش عرضه ها باشیم که این عرضه ها از جانب افرادی است که سودهای 7-8 درصدی از نمادها گرفته اند و قصد شناسایی سود دارند.



برچسب‌ها:بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *