RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مروری بر عملکرد صندوق تامین خسارت‌های بدنی در سال ۱۴۰۰

۱۶:۲ - ۱۴۰۱/۵/۱۹کد خبر: 338652
ایستانیوز:صندوق تامین خسارت‌های بدنی در سال گذشته ۳۵ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال بابت جبران خسارت غیر قابل پرداخت زیان‌دیدگان حوادث ناشی از وسایل نقلیه، کسری پوشش بیمه‌نامه ناشی از افزایش مبلغ ریالی دیه و تعلیق یا ورشکستگی بیمه‌گر پرداخت کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در سال گذشته بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی بابت ماده ۲۱ پرداخت شده است.
ماده‌ ۲۱ ، خسارت های بدنی خارج از تعهد بیمه گر را شامل می شود؛ مواردی از جمله فقدان یا انقضای بیمه‌نامه، بطلان قرارداد بیمه، شناخته‌نشدن وسیله نقلیه مسبب حادثه، کسری پوشش بیمه‌نامه ناشی از افزایش مبلغ ریالی دیه یا تعلیق یا لغو پروانه فعالیت شرکت بیمه یا صدور حکم توقف یا ورشکستگی بیمه‌گر در این ماده، مورد اشاره قرار گرفته است.
پرداخت یک هزار و ۹۸  میلیارد ریال موضوع تبصره ماده ۵۵۱ قانون مجازات اسلامی نیز در کارنامه عملکرد صندوق تامین خسارات بدنی طی سال گذشته به چشم می خورد؛ ماده ۵۵۱ قانون مجازات اسلامی درباره تفاوت دیه زن و مرد است و در کلیه جنایاتی که «مجنی علیه» مرد نیست، معادل تفاوت دیه تا سقف دیه مرد از صندوق تامین خسارت‌های بدنی پرداخت می‌شود.
صندوق تامین خسارات بدنی همچنین ۱۴ هزار و ۲۰ میلیارد ریال موضوع ماده ۳۲ را در سال ۱۴۰۰ پرداخت کرده است؛ این ماده مربوط به بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه است.
گفتنی است در سال ۱۴۰۰ درآمدهای مربوط به جریمه خودداری از بیمه اجباری به مبلغ ۳۶۴ میلیارد ریال از سوی صندوق تامین خسارات بدنی وصول شده است.
آزاد سازی یا پیشگیری از زندانی شدن ۸ هزار و ۶۴ نفر، تعیین تکلیف یک هزار فقره پرونده رسوب شده در کمیته ماده ۲۹ و پاسخگویی به ۳۵۵ شکایت الکترویکی واصله در سامانه رسیدگی به شکایات صندوق تامین خسارت‌های بدنی در مدت زمان میانگین ۵ روز از دیگر اقدامات این صندوق در سال گذشته است.
بر اساس گزارش این صندوق از عملکرد سال ۱۴۰۰ خود، از ابتدای سال جاری، مدت زمان پرداخت پرونده ها به ۳۰ روز کاری تقلیل پیدا کرده و این صندوق در صدد است با همکاری مراجع قضایی، این مدت به ۱۵ روز برسد.
کاهش زمان رسوب درآمدهای دریافتنی صندوق از شرکت‌های بیمه و تلاش برای توسعه و تقویت شعبه های استانی از دیگر اقدامات در این بخش بوده است.
راه‌اندازی و تدوین نرم افزار تقسیم ارث در صندوق به عنوان اولین نرم افزار تقسیم ارث در صنعت بیمه، راه‌اندازی سامانه ماده ۱۳ به عنوان تنها سامانه در صنعت بیمه که قابلیت تبادل مستندات و اطلاعات را تواما داراست و کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده های موضوع این ماده ( حداکثر زمان رسیدگی به ۳ روز کاهش یافته است)، راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیک به حساب زبان دیدگان، راه اندازی میز خدمت و همچنین ایجاد زیر ساخت امن دور کاری در ایام شیوع ویروس کرونا از موارد دیگری است که در عملکر صندوق تامین خسارات بدنی در سال گذشته ثبت شده است.
تسریع و تسهیل در پرداخت خسارت از طریق بازنگری و اصلاح فرآیندها، رسیدگی و پرداخت خسارت در مرحله دادسرا و چابک سازی فرآیند صندوق از طریق توسعه نظام تفویض اختیار در سطح شعب از دیگر اقدامات تحولی انجام شده از سوی صندوق تامین خسارات بدنی است.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *