RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

زمان خرید دلار است؟

۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۵/۱۴کد خبر: 338579
ایستانیوز:فعالان بازار ارز اعتقاد دارند بازار ارز در وضعیت آرامی است و پیش‌بینی می‌شور شرایط تغییر چندانی را شاهد نباشد. از این رو سرمایه‌گذاری بر دلار سایر ارزها به کسی توصیه نمی‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانبوز)، صرافان در خیابان فردوسی در پاسخ به سوال در خصوص وضعیت عرضه ارز می‌گویند طی روزهای اخیر ارز به میزان کافی به بازار عرضه شده است اما آنچه اهمیت دارد این است که بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد از ترس ردگیری و ثبت مشخصاتشان در هنگام خرید ارز نسبت به خرید قانونی اقدام نمی‎کنند و ترجیح می‌دهند دلار را از بازار غیر رسمی خریداری کنند.
 
یک فعال بازار در این خصوص گفت: بازار ارز با وضعیت نابسامانی روبروست. در حالی که خریداران ارز از صرافی‌های بانکی مورد رصد سازمان مالیاتی و ... قرار می‌گیرند و حتی یارانه آنها ممکن است در این پروسه قطع شود اما در بازار آزاد و روبروی مغازه ما به سادگی خرید و فروش ارز صورت می گیرد و هیچ کسی نیز مقابل آنها نمی‌ایستد. طبیعی است سرمایه‌گذاران خرد ترجیح بدهند از بازار آزاد خریداری کنند تا مورد رصد قرار نگیرند.
 
وی با تاکید بر این که خرید دلار در شرایط فعلی صرفه چندانی ندارد، گفت: بازار در وضعیت آرامی است و پیش‌بینی می‌کنیم شرایط تغییر چندانی را شاهد نباشد. از این رو سرمایه‌گذاری بر دلار سایر ارزها به کسی توصیه نمی‌شود.
 
بازارهای مالی از جمله طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار دارند. قیمت دلار افزایشی است. به نظر می‌رسد بعد از ریزش قیمت دلار، امروز کمی از جو خوشبینی کاسته شده  و افزایشی‌های بازار توانستند کمی روند را برگردانند.
 
از سوی دیگر، این روزها تنش‌ها میان چین و آمریکا نیز قیمت اونس را افزایشی کرده است. امروز طلا و سکه در بازار داخلی، تحت تاثیر قیمت دلار و طلای جهانی گران شدند.
 
برخی کارشناسان معتقدند اگر مذاکرات به نتیجه برسد و توافقی شکل بگیرد، ممکن است دلار به ۲۸ هزار تومان هم برسد.او گفت: اخباری مبنی بر شکل‌گیری یک توافق خوب در بازار منتشر شده است. اگر این توافق صورت بگیرد، احتمال دارد که قیمت‌ها با کاهش بیشتری همراه شود.
 
اما روی دیگر سکه به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای است. کارشناسان می‌گویند اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، باید منتظر افزایش قیمت دلار بود و این نگرانی وجود دارد که قیمت دلار سقف جدیدی را تجربه کند.
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *