RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

ایران در رتبه ۵٣ بازار بیمه جهان

۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۴/۲۵کد خبر: 338170
ایستانیوز:گزارش جدید مؤسسه «سوئیس ری» موسوم به گزارش سیگما از تحولات صنعت بیمه دنیا در سال۲۰۲۱ و پیش‌بینی سال‌های آینده نشان می‌دهد ایران در سال۱۴۰۰ نزدیک به ۱۱۸هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی داشته که با احتساب دلار ۴۲۰۰تومانی ایران در رتبه۲۷ و با احتساب دلار ۲۷هزار تومانی در رتبه۵۳ جهان قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، این گزارش نشان می‌دهد ارزش دلاری بازار بیمه‌های بازرگانی ایران بر مبنای ارز 4200تومانی 28میلیارد دلار و با مبنای دلار 27هزار تومانی، 4.3میلیارد دلار در سال گذشته بوده که رشد اسمی حق بیمه تولیدی کشور 44درصد و رشد واقعی آن با کم کردن نرخ تورم 7.2درصد بوده است. این نهاد بین‌المللی اعلام کرده ضریب نفوذ بیمه در ایران طی سال گذشته به 2.4درصد بوده که 0.4درصد ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی و 2درصد بیمه‌های غیرزندگی بوده است.
 
براساس قانون برنامه ششم توسعه ضریب نفوذ بیمه‌های بازرگانی در طول اجرای برنامه قرار بود به 7درصد برسد که این هدف محقق نشده و باید دید در برنامه هفتم توسعه چه هدفی تعیین خواهد شد؟ سرانه بیمه در ایران با احتساب ارز 4200تومانی در سال1400 براساس برآورد سوئیس ری 330دلار بوده اما بر مبنای دلار 27هزار تومانی سرانه هر ایرانی از حق بیمه تولیدی به 52دلار خواهد رسید.
 
جهان بیمه و ریسک‌های نوظهور
 
مؤسسه بین‌المللی سوئیس ری، می‌گوید در سال2021 میلادی ارزش حق بیمه تولیدی در جهان به 6.9هزار میلیارد دلار رسیده که رشد واقعی پس از حذف اثر تورم 3.4درصد بوده و در سال گذشته میلادی، حق بیمه‌های بخش غیرزندگی 3.9هزار میلیارد دلار افزایش یافت و رشد واقعی 2.6درصد را تجربه کرده که این رشد ناشی از نرخ حق بیمه در رشته‌های تجاری بازارهای پیشرفته دنیا بوده است.
 
براساس این گزارش در چین که بزرگ‌ترین بازار نوظهور است، حجم حق بیمه‌های غیرزندگی با 0.7درصد کاهش واقعی مواجه شد چرا که حذف نظام تعرفه‌ای یا تعرفه‌گذاری در بیمه‌های اتومبیل سبب بروز رقابت شدید و در نتیجه کاهش نرخ‌ها شد اما این افت تا حدی با رشد 10.6درصدی در حق بیمه درمان جبران شده است.
 
به‌گزارش همشهری، حق بیمه‌های زندگی در سال2021 به 3هزارمیلیارد دلار رسید و حق بیمه‌های زندگی پس از پشت سر گذاشتن کرونا با قدرت احیا شده و 4.5درصد به‌صورت واقعی رشد کرده است و این رشد در دنیای پیشرفته 5.4درصد و در بازارهای نوظهور به استثنای چین 6.7درصد بود چرا که در چین حق بیمه‌های زندگی به‌خاطر ضعف در زمینه بخش حفظ سلامتی اشخاص در نتیجه کاهش بیشتر در رشته بیماری‌های صعب‌العلاج یا خطرناک با 2.6درصد کاهش واقعی روبه‌رو شد.
 
سوئیس ری می‌گوید: در سال2021 ضریب نفوذ جهانی بیمه به نزدیک 7درصد و سرانه حق بیمه دنیا به بیش از 874دلار رسید و ضریب نفوذ جهانی بیمه‌های زندگی در سال گذشته 3.04درصد و ضریب نفوذ جهانی بیمه‌های غیرزندگی 3.92درصد بود و به این ترتیب سهم بیمه‌های زندگی از کل حق بیمه تولیدی جهان در سال گذشته به 44درصد رسید.
 
براساس این گزارش، در سال2021 میلادی 49درصد حق بیمه بیمه‌های غیرزندگی به بیمه درمان و سلامت اختصاص پیدا کرده و 24درصد نیز مربوط به بیمه‌های اشخاص (شامل بیمه‌های اتومبیل شخصی، اموال شخصی و سایر) و 27درصد به بیمه‌های تجاری (شامل بیمه‌های اموال تجاری، مسئولیت، اتومبیل تجاری و سایر) بوده است.
 
سهم 56درصدی 3کشور دنیا
 
این نهاد متعبر بین‌المللی گزارش داده 3کشور آمریکا، چین و ژاپن به تنهایی 56درصد کل حق بیمه تولیدی در سال گذشته میلادی را به‌خود اختصاص داده‌اند. 90درصد حق بیمه تولیدی جهان در اختیار 20کشور اول قرار داشته است. در سال2021 صنعت بیمه هند با 127میلیارد دلار حق بیمه و سهم 2درصدی از حق بیمه جهانی در رده دهم جهان و رتبه دوم بازارهای نوظهور بعد از چین قرار گرفت.
 
انتظار می‌رود هند یکی از سریع‌ترین بازارهای در حال رشد در دهه آینده باشد که این پیش‌بینی متکی بر انتظارات درباره رشد اقتصادی بالای هند، سطوح فزاینده درآمد قابل تصرف، جمعیت جوان هند، افزایش آگاهی نسبت به ریسک، افزایش ضریب نفوذ دیجیتال و توسعه است.
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *