RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

چرا بانک‌ها به زمین چسبیده‌اند؟

حساب صندوق تثبیت ۱۰۰۰ میلیارد تومان شارژ می‌شود

درویش مدیرعامل قرمزها می‌ماند

بررسی روند و چشم‌انداز بازارهای مالی

تکمیل زنجیره سهام عدالت با مدیریت مردم

حمایت تسهیلاتی بانک سینا از شرکت‌های دانش‌بنیان

شرط کشاورز در انتصاب مدیران بیمه ایران

مردم چقدر دلار در خانه دارند؟

۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۴/۲۱کد خبر: 338088
ایستانیوز:رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برآورد این است که بیش از ۲۰ میلیارد دلار منابع ارزی در دست مردم باشد که اگر به چرخه جریان اقتصادی کشور برگردد، به مدیریت نرخ ارز در اقتصاد کشور کمک زیادی می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدرضا پورابراهیمی درباره فضای اقتصادی کشور اظهار کرد: یکی از جاهایی که در نظام اقتصادی کشور حائزاهمیت است، مدیریت بازار ارز است که به شدت اثرگذار بر همه متغیرهای اقتصادی است و در هفته‌های اخیر اقدامات مثبتی صورت گرفته که مورد حمایت مجلس و کمیسیون اقتصادی است.
 
وی افزود: باید تضمین سپرده‌های ارزی را توسط بانک مرکزی شاهد باشیم و مقدار و نوع ارزی که سپرده می‌شود، همان در زمان تعدیه در اختیار مردم قرار گیرد و نرخ سود جذابیت ویژه‌ای داشته باشد که بازار ارز از این جهت می‌تواند تقویت شود.
 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه بخشی از مدیریت بازار ارز مربوط به اجرای قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، گفت: بخش عمده‌ای از کالاهای مورد نیاز کشور از مجاری غیررسمی تامین می‌شود که قسمت زیادی قاچاق کالا است و اجرای قانون جدید که اخیرا ابلاغ شده، در مدیریت بازار بسیار حائز اهمیت است.
 
پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در بحث دسترسی به منابع ارزی کشور خبرهای خوبی داریم و نزدیک به دو میلیارد دلار منابع ارزی در کشورهای همسایه بابت مطالبات آزاد شده و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته و با پیگیری‌های دولت و بانک مرکزی قرار است بخش دیگری از منابع بلوکه شده ایران آزاد شود و در راستای نگاه تعاملی دولت با کشورهای اطراف، عرضه منابع در حوزه ارز تقویت می‌شود.
 
وی اظهار کرد: مدیریت ارز خانگی در کشور با تضامین بانک مرکزی و نرخ‌های سپرده ارزی جذاب، بازار توافقی ارز، روند مثبت تراز تجاری و… علامت‌های خوب نظام اقتصادی است و بازار ارز به تدریج از فضای روانی و سیاسی به فضای منطقی تبدیل می‌شود و علامت مثبتی در فضای تخصصی کشور است. هر چه بتوانیم طرف عرضه را تقویت کنیم و تقاضا مدیریت شود، شرایط بهتر می‌شود. اکنون تقاضای کاذب در بازار ارز مطرح است که قیمت را بالا می‌برد.
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *