RSS
امروز سه شنبه ، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

نگرانی از قطع برق درحال افزایش است

رکورد مصرف برق شکست

۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۴/۸کد خبر: 337844
ایستانیوز:در این بین دیروز با افزایش دمای هوا، برق ۹ اداره پرمصرف دیگر در شهر تهران قطع شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،مصرف برق کشور رکورد ۶۵‌هزار مگاوات را هم پشت سر گذاشت و وارد کانال ۶۵‌هزار و ۲۹۲مگاواتی شد؛ البته همچنان شبکه برق کشور نسبتا پایدار است اما کارشناسان و مسئولان وزارت نیرو نسبت به افزایش مصرف و احتمال قطع برق هشدار می دهند. این روزها مصرف برق در کشور همچنان در مدار صعودی قرار گرفته است و هم ‌‌‌زمان با افزایش دمای هوا روزبه‌‌‌روز شاهد مصرف بیشتر برق هستیم. تازه‌‌‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران هم بیانگر افزایش مصرف است. مصرف ۶۵‌هزار و ۲۹۲مگاوات برق طی روز یکشنبه نسبت به ‌‌‌روز شنبه چهار تیرماه که ۶۴‌هزار و ۴۷۱مگاوات بود، رشد ۸۲۱ مگاواتی را نشان می‌دهد. همچنین این میزان مصرف در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که ۶۲‌هزار و ۸۱مگاوات بود، ۳‌هزار و ۲۱۱مگاوات بیشتر شده است. بخش صنعت هم ۳‌هزار و ۷۵۱مگاوات مصرف برق داشت. یکشنبه ‌شب مصرف برق برخلاف روند مصرف برق طی این روز حدود ۴‌هزار مگاوات کاهش یافت و به ۶۱‌هزار و ۹۵۶مگاوات رسید. این میزان مصرف نسبت به شب قبل‌‌‌ تر بیش از ۳۰۰مگاوات کاهش یافت؛ اما در مقایسه با زمان مشابه پارسال که ۵۸‌هزار و ۷۱۲مگاوات بود، ۳‌هزار و ۲۴۴مگاوات بیشتر شده است. درعین‌‌‌حال، مصرف برق در بخش صنعت نسبت به ‌‌‌روز اندکی افزایش یافت و به ۳‌هزار و ۸۱۶مگاوات رسید. با وجود این میزان افزایش مصرف، شبکه برق کشور همچنان در پایداری به سر می‌برد و در هیچ نقطه‌‌‌ای از کشورمان خاموشی گزارش نشده است.
 
در این بین دیروز با افزایش دمای هوا، برق ۹ اداره پرمصرف دیگر در شهر تهران قطع شد. شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد که با هدف تامین نیاز شبکه توزیع و جلوگیری از اختلال در تامین انرژی مصرفی مشترکان، در ادامه طرح برخورد با ادارات و دستگاه‌های اجرایی پرمصرف، روز دوشنبه (ششم تیرماه)، برق ۹ دستگاه اجرایی دیگر در شهر تهران که به اخطارهای ارائه‌شده در خصوص لزوم کاهش مصرف برق توجهی نکرده بودند، قطع شد. شرکت ملی فولاد ایران، شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت شاتل، شرکت شیلات جنوب، سازمان مرکزی تعاون روستایی، شرکت عملیات اکتشاف نفت، شرکت تاسیسات دریایی، مدیریت شعب منطقه ۵ بانک‌ملت وساختمان شماره ۲ بانک‌شهر، ادارات پرمصرفی بودند که دیروز مشمول قطع برق شدند.
 
همچنین در هفته های گذشته تامین برق بخشی از واحدهای صنعتی از جمله کارخانه های فولاد و سیمان با محدودیت هایی رو به رو شده و برق شهرک های صنعتی هم طبق اعلام مسئولان وزارت نیرو یک روز در هفته قطع می شود. البته قطع برق صنایع با مخالفت واحدهای صنعتی رو به رو بوده و خسارت های سنگینی را به همراه دارد. اتفاقی که در سال های گذشته هم در کشور شاهد آن بوده ایم به خصوص در سال گذشته که خسارت های بسیار زیادی را به صنایعی همچون فولاد و سیمان وارد کرد و باعث افت شدید تولید فولاد و سیمان در کشور و زیان مالی واحدهای تولیدی شد.
برچسب‌ها:رکورد مصرف برق
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *