RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

مدیرعامل بیمه تعاون تأکید کرد:

ارائه خدمات متنوع دارای اولویت نسبت به ارائه خدمات آنلاین است

۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۴/۱کد خبر: 337704
ایستانیوز: مدیرعامل بیمه تعاون در گفتگویی تأکید کرد: ترجیح ما به عنوان یک شرکت سنتی آن است که بستری برای ارائه خدمات متنوع ایجاد کنیم نه آنکه خدمات آنلاین ارائه دهیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، «اگرچه ورود فناوری به حوزه‌هایی مانند تجارت، بانکداری و حمل و نقل انجام بسیاری از امور را به کلی متحول کرده، صنعت بیمه کشور هنوز نتوانسته آنچنان که باید از پتانسیل‌های تکنولوژی، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شود. سرمایه‌گذاری اندک برای توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در صنعت بیمه در کنار فقدان فضای رقابتی مناسب ناشی از رگولاتوری سنتی باعث شده که مسیر رشد استارت‌آپ‌های این حوزه پیچیده‌تر از سایر عرصه‌ها باشد و این صنعت اساسا با تکنولوژی و خدمات فناوری‌محور غریبه باشد. امروزه در دنیا راهکارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند در زمینه تخمین ریسک، ارائه پیشنهاد‌های به صرفه و برآورد آنلاین خسارت به کار بیاید، اما به نظر می‌رسد سیاستگذاران این عرصه تمایل دارند بازیگران سنتی با روش‌های قدیمی همچنان این صنعت را حفظ کنند. نتیجه این شده که هم اکنون نهایت تحول فناورانه اکثر شرکت‌های بیمه‌ای کشور محدود به فروش آنلاین بیمه‌ است. حتی توفیق حاصل شده در این حوزه نیز چندان چشمگیر نیست؛ در حالی که آمارهای جهانی سهم فروش برخی شاخه‌های بیمه از طریق کانال‌های آنلاین را تا ۳۰ درصد برآورد می‌کنند، این رقم در کشور ما حتی به ۵ درصد نیز نمی‌رسد.»
 
این گزارش تأکید می کند که «در بسیاری مواقع ماهیت خاص صنعت بیمه اقتضا می‌کند که بخش قابل توجهی از فرآیند فروش و سرویس‌دهی به صورت حضوری انجام شود. با این‌حال در برخی بخش‌ها می‌توان به کمک فناوری‌های دیجیتال بستری فراهم کرد تا هم مشتری بتواند دسترسی ساده و بهینه‌ای به سبد خدمات بیمه‌ای داشته باشد و هم صرفه اقتصادی حاصل برای شرکت‌های سرویس‌دهنده افزایش یابد. اکنون صنعت جهانی بیمه در مسیری است که از فناوری‌های اطلاعاتی برای تحلیل ریسک مشتریان، برآورد و پردازش آنلاین خسارت و همچنین قیمت‌گذاری هوشمند‌(شخصی‌سازی شده متناسب با عملکرد هر مشتری) استفاده می‌شود و همین هوشمندسازی، در حال ایجاد بهینگی در فرآیندهاست. اما کسب‌وکارهای فناوری‌محور بیمه‌ای فعال در ایران معتقدند که حتی در مسیر فروش و بازاریابی آنلاین بیمه نیز با مشکلات متعددی مواجهند و همین امر امکان توسعه خدمات به سطوح بالاتر را از آنها سلب کرده است. این درحالی است که سرمایه‌گذاری مطلوب در صنایع حساس و پیچیده‌ای مثل بانکداری در دهه اخیر باعث شده کار از ارائه آنلاین خدمات بانکی فراتر رود و ارائه خدماتی مانند اعتبارسنجی آنلاین و ایجاد شاخه‌های جدیدی مانند وام‌دهی آنلاین -لندتک (LendTech) ممکن شود.»
در ادامه این گزارش، گفتگویی با مدیرعامل بیمه تعاون در این خصوص گرفته شده است که مطرح می کند «با این‌حال ترجیح شرکت‌های سنتی فعال در این صنعت احتیاط در زمینه توسعه و نوآوری و حفظ روند‌های قدیمی است. یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون (یکی از شرکت‌های سنتی بیمه) در پاسخ به این سوال که چرا کسب‌وکارهای سنتی این صنعت گرایشی به سرمایه‌گذاری بیشتر در توسعه زیرساخت‌های فنی ندارند به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: اساسا هر شرکتی در تقسیم بودجه موجود از استراتژی مشخصی استفاده می‌کند و ترجیح ما به عنوان یک شرکت سنتی آن است که بستری برای ارائه خدمات متنوع ایجاد کنیم نه آنکه خدمات آنلاین ارائه دهیم. به اعتقاد مظلومی، بر خلاف سرویس‌هایی مانند تاکسی آنلاین و خرید غذا که خدمت مورد نظر ظرف مدت کوتاهی ارائه و مصرف می‌شود، فروش بیمه‌نامه یک فروش بلندمدت است و جلب اعتماد خریدار در خریدهای حضوری و رو‌در‌رو بسیار ساده‌تر از حالت آنلاین است. در نتیجه ما به عنوان یک کسب‌وکار فعال در این حوزه تلاش می‌کنیم تمرکز خود را بر روندهای قدیمی حفظ کنیم و با احتیاط بیشتری به سراغ نوآوری برویم.»

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *