RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

آینده طلا؛ صعودی یا نزولی؟

۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۳/۳۰کد خبر: 337634
ایستانیوز:طلا در هفته گذشته ثبات و انعطاف پذیری زیادی از خود نشان داد. افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو و نوسانات شدید در بازار های مختلف نتوانست طلا را دچار نوسان شدیدی کرده و این فلز زرد در محدوده ۱۸۴۰ دلار باقی ماند.
به پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، طی هفته گذشته فدرال رزرو نرخ بهره را به میزان 75 واحد پایه افزایش داد که بزرگترین میزان افزایش نرخ بهره از سال 1994 بوده است. جروم پاول رئیس فدرال رزرو همچنین احتمال یک افزایش 75 واحدی دیگر طی جلسه آینده فدرال رزرو را تایید کرد و گفت همه چیز بستگی به قیمت کالا ها خواهد داشت.
 
در این شرایط بازار سهام دچار افت بسیار شدیدی شد و بازار ارز های دیجیتال نیز سقوط کرد اما با این حال طلا در روز پنجشنبه نزدیک به 40 دلار رشد از خود نشان داد و در روز جمعه کمتر از ده دلار کاهش قیمت را تجربه کرد و هفته را در عدد 1839 دلار به پایان رساند.
 
بارت ملک کارشناس بازار طلا اظهار داشت که با توجه به شرایطی که بازار ها در آن قرار گرفته اند طلا در حال نشان دادن عملکرد مناسبی است. اورت میلمن دیگر تحلیلگر بازار نیز اشاره کرد که نسبت به دیگر بازار ها، طلا عملکرد برجسته ای دارد.
 
بازارهای دیگری که به آنها نگاه می کنید، حتی برخی از پناهگاه های امن مانند دلار آمریکا، به طرز قابل توجهی نوسان داشته اند. طلا نوسانات نسبتاً کمی داشته است در حالی که دیگر بازار ها فضای آشفته ای را تجربه کرده اند.
 
به گفته تحلیلگران افزایش نرخ بهره برای طلا منفی است اما با توجه به بالا بودن تورم تا این حد، افزایش نرخ بهره در حال حاضر نمی تواند فشار شدید تری بر روی طلا اعمال کند هرچند ممکن است آن را در کوتاه مدت در روند نزولی قرار دهد.
 
همچنین براساس آخرین نظرسنجی کیتکو نیوز، بیشتر تحلیلگران نسبت به قیمت طلا در کوتاه مدت بی طرف هستند و احساسات مثبت میان سرمایه گذاران خرد نیز کاهش یافته است.
 
این هفته 15 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت‌کنندگان، پنج تحلیلگر معادل 33 ​​درصد، در کوتاه‌ مدت آینده طلا را صعودی دیدند. سه تحلیلگر معادل 20 درصد نسبت به طلا نزولی بودند و هفت تحلیلگر معادل 47 درصد موضع خنثی داشتند.
 
از طرف سرمایه گزاران نیز 1145 رای در نظرسنجی به دست آمد. از این تعداد 646 نفر یا 56 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو بودند. 280 نفر یا 24 درصد قیمت طلا را نزولی پیش بینی کردند و 219 رأی دهنده یا 19 درصد در کوتاه مدت بی طرف بودند.
 
 
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *