RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

چرا بانک‌ها به زمین چسبیده‌اند؟

حساب صندوق تثبیت ۱۰۰۰ میلیارد تومان شارژ می‌شود

درویش مدیرعامل قرمزها می‌ماند

بررسی روند و چشم‌انداز بازارهای مالی

تکمیل زنجیره سهام عدالت با مدیریت مردم

حمایت تسهیلاتی بانک سینا از شرکت‌های دانش‌بنیان

شرط کشاورز در انتصاب مدیران بیمه ایران

قیمت منصفانه "بیت‌کوین"

۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۳/۷کد خبر: 336202
ایستانیوز:در یادداشتی که بانک جی‌پی‌مورگان برای مشتریان منتشر کرد، قیمت منصفانه بیت‌کوین را ۳۸۰۰۰ دلار دانسته که ۲۸ درصد بالاتر از سطح فعلی آن در حدود ۲۹۰۰۰ دلار است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) در این یادداشت که «نیکولاوس پانی‌گیرتزوگلو»، استراتژیست بانک، نویسنده اصلی آن است، آمده که در آینده شاهد حرکت صعودی برای بیت‌کوین و بازار رمزارزها خواهیم بود. در این یادداشت همچنین آمده است که بازار رمزارزها از بازار املاک و مستغلات و صندوق‌های تامینی به عنوان یک دارایی جایگزین ترجیحی برای بانک‌ها، پیشی گرفته است.
 
«جیمی دیمون»، مدیرعامل «جی‌پی‌مورگان»، بارها مخالفت شخصی خود را نسبت به ارزهای دیجیتال ابراز کرده و تا آنجا پیش رفته که آن را کلاهبرداری خوانده است. با این همه خود بانک موضع عملی‌تری اتخاذ کرده است. این بانک در اوایل سال‌جاری میلادی به اولین بانک بزرگ در «متاورس» تبدیل شد. «دیمون» نیز پس از این اتفاق دنیای رمزارزها را برای تسهیل پرداخت‌های برون‌مرزی تحسین کرده است.
 
افزایش تقاضا برای رمزارزهایی که تراکنش ناشناس دارند
 
همچنین با افزایش تقاضا برای کوین‌های حریم خصوصی محور، «مونرو» و سایر ارزهای دیجیتالی که تجربه‌ای ناشناس و ایمن را در بلاکچین ارائه می‌دهند، با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. بر اساس داده‌های CoinMarketCap، «مونرو» در هفت روز گذشته با وجود سیر نزولی پیوسته بازار کریپتو، تقریبا ۲۷ درصد افزایش قیمت داشته است.
 
همان‌طور که داده‌ها نشان می‌دهند، «مونرو» تقریبا حرکت «بیت‌کوین» و سایر ارزهای دیجیتال در بازار را نادیده گرفته و طی دو هفته گذشته بدون هیچ ارتباطی به حرکت صعودی خود ادامه داده است. با وجود کاهش تقریبا ۶۰ درصدی در برخی مقطع‌های زمانی، «مونرو» تقریبا نیمی از ضرر خود در آوریل را جبران کرده است.
 
در گذشته، «مونرو» کمترین محبوبیت را در صرافی‌های ارز دیجیتال داشت چون این ارز دیجیتال با توانایی ارسال تراکنش‌های ناشناس دائما با مشکلات نظارتی بوده است. با این حال، همین موضوع باعث محبوبیت فوق‌العاده آن در بین مجرمان و انجام پولشویی‌ها شده است. «مونرو» در ۴۸ ساعت گذشته ۱/۸۵ درصد رشد داشته و اکنون با قیمت حدود ۱۹۵ دلار معامله می‌شود و در رتبه ۲۵ جدول CoinMarketCap قرار دارد.
 
اختصاص میلیون‌ها دلار برای جبران خسارت کاربران «ترا»
 
از سوی دیگر یک پروتکل بیمه دیفای به نام InsurAce اعلام کرده که به دنبال اتفاقات اخیر مربوط به سقوط «ترا»، تا به‌ حال ۱۷۳ ادعای خسارت از سوی کاربران متضرر را بررسی کرده و آماده پرداخت ۱۱ میلیون دلار به شاکیان است.
 
این شرکت دیفای، سومین ارائه‌دهنده بزرگ خدمات بیمه برای پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز با ارزش بازار ۱۵ میلیون دلار است. پروتکل InsurAce در ۱۳ می، گفته بود که ثبت شکایات مربوط به Anchor، Mirror و TerraUSD را محدود خواهد کرد. در آن زمان، مدیر این شرکت، «دن تامسون»، این اقدام را برای جلوگیری از ضررهای بیشتر، ضروری دانسته بود.
 
این تصمیم، جنجال بسیاری در جامعه کریپتو برانگیخت. به‌ طوری‌ که برخی، فرضیه تلاش InsurAce برای عمل نکردن به تعهداتش را مطرح کردند. در همین راستا، FatMan، عضو انجمن تحقیقاتی «ترا»، این اقدام را یک حرکت کثیف از سوی InsurAce خواند.
 
با این‌ حال، آقای «تامسون»، ضمن تمجید از سرعت رسیدگی به پرونده‌ها اعلام کرده که شرکتش ممکن است رسیدگی به ۶۱ پرونده دیگر را نیز در نظر بگیرد. با فروپاشی «ترا» و «لونا»، Grim، سازمان افسانه‌ای رسیدگی به جرائم مالی در کره جنوبی نیز تحقیقاتش در خصوص احتمال تخلفات دو کوان، مدیر «ترا» را آغاز کرده است.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *